اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اردویی و راهیان‎نور سپاه نینوا گلستان خبر داد

بازدید 30 هزار بسیجی گلستانی از مناطق عملیاتی راهیان‎نور

خبرگزاری فارس: مسئول اردویی و راهیان نور سپاه نینوا گلستان گفت: پیش‎بینی می‎شود که امسال حدود 30 هزار نفر از مناطق عملیاتی بازدید کنند که شامل بسیج دانشجویی، دانش‎آموزی، اقشار و محلات هستند.

بازدید 30 هزار بسیجی گلستانی از مناطق عملیاتی راهیان‎نور

علیرضا کریمی در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: برابر برنامه‎ریزی انجام شده حدود 7 هزار و 800 نفر از خواهران دوم راهنمایی درس آمادگی دفاعی از استان گلستان در طرح بازدید از مناطق عملیاتی و راهیان نور شرکت کردند که این کار با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش استان و سپاه نینوا استان انجام شد.

وی ادامه داد: این طرح از 12 مهر امسال آغاز و 45 روز به طول کشید و محل اسکان این دانش‎آموزان در اردوگاه شهید حبیب‎اللهی بود.

مسئول اردویی و راهیان نور سپاه نینوا گلستان خاطرنشان کرد: دانش‎آموزان دو شبانه‎روز در این اردوگاه حضور داشتند که یک شب از حضور این دانش‎آموزان به بازدید از برنامه مردان آسمانی اختصاص داشت.

کریمی در مورد برنامه مردان آسمانی عنوان کرد: «مردان آسمانی» یک برنامه فرهنگی فاخر همانند «ستاره صبح» و «گودال سرخ» بوده است که این برنامه از قبل و ابتدای انقلاب آغاز و به پیروزی انقلاب ختم پیدا می‎کند.

وی تصریح کرد: در این برنامه صحنه‎هایی از فتح خرمشهر و نحوه شهادت حسین فهمیده به نمایش در‎آمد و تا ظهور آقا امام زمان (عج) ادامه ‎یافت.

مسئول اردویی و راهیان نور سپاه نینوا گلستان در خصوص تأثیر این برنامه فاخر فرهنگی بیان داشت: مدت این برنامه دو ساعت بوده که رضایتمندی دانش‎آموزان را به همراه داشت.

کریمی با اشاره به دیگر برنامه‎های راهیان نور دختران اذعان داشت: بازدید از مناطق عملیاتی و یادمان‎ها و همچنین بازدید از زیارتگاه هویزه، دهلاویه، شلمچه، اروند و حضور دانش‎آموزان بر مزار شهدای خرمشهر از دیگر برنامه‎های معنوی بود که مورد توجه دانش‎آموزان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: یک شب هم به برنامه «شبی با خاطره» اختصاص داشت که در آن یکی از پیشکسوتان جبهه و شهادت برای علاقه‎مندان خاطره‎گویی ‎کرد.

مسئول اردویی و راهیان نور سپاه نینوا گلستان با بیان اینکه در بحث روایتگری این اردوها از دو بخش راویان ثابت و راویان مبتدی استفاده کردیم، یادآور شد: در مراحل اعزام داخل اتوبوس‎ها از راویان مبتدی و تازه آموزش‎دیده استفاده می‎شد و در منطقه نیز در اردوگاه تعدادی از راویان به صورت ثابت بودند که از راویان باسابقه ما به شمار می‎آمدند.

کریمی ابراز داشت: در این سفر معنوی نتوانستیم به مقدار کافی از طلبه خواهر همراه این کاروان‌ها کنیم، اما در مجموع وجود روحانی و راوی عامل رضایتمندی برای دانش‎آموزان بوده است.

 

 

* اعزام 7500 دانش‎آموزان گلستانی به مناطق عملیاتی راهیان‎نور/ تهیه اتوبوس‎های با کیفیت بالا

وی با اشاره به اعزام دانش‎آموزان پسر عنوان کرد: تعداد 7 هزار و 500 نفر از دانش‎آموزان پسر پایه دوم راهنمایی نیز از تاریخ 15 بهمن‌ماه سال‌جاری به مناطق عملیاتی راهیان نور اعزام خواهند شد و قرار است با همکاری شرکت جوان سیر اتوبوس‎های با کیفیت بالا در اختیار ما قرا بگیرد.

* 30 هزار بسیجی گلستانی از مناطق عملیاتی راهیان نور بازدید می‎کنند

مسئول اردویی و راهیان نور سپاه نینوا گلستان تصریح کرد: پیش‎بینی می‎شود که امسال حدود 30 هزار نفر از مناطق عملیاتی بازدید کنند که شامل بسیج دانشجویی، دانش‎آموزی، اقشار و محلات هستند.

کریمی افزود: این در حالی است که خیلی از خانواده‎ها با ماشین شخصی و خودجوش به این مناطق می‎آیند که ما وظیفه داریم از این افراد نیز پذیرایی کرده و به آنها هم اسکان دهیم.

* استقبال عمومی مردم از مناطق عملیاتی راهیان نور روز به روز بیشتر می‎شود

کریمی در پایان اذعان داشت: با توجه به هزینه‎های بالا و تورم موجود و کمبود اعتبارات لازم در این بخش، هنوز هم استقبال از این اردوها زیاد است؛ امسال هم با توجه به هزینه‎های بالای ترابری و اسکان و کمک‎های ادارات و استانداری فعلاً مبلغ اندکی بابت مشارکت در این طرح در نظر گرفته شده است که با توجه به اینکه سال گذشته هم مبلغ موردنظر کم بوده، به نظر می‎رسد حجم استقبال عمومی مردم روز به روز بیشتر می‎شود.  

انتهای پیام/2307/ذ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول