اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین سازمان بسیج مستضعفین:

بسیج سیاسی است اما سیاست‌زده نیست/بصیرت خصیصه بارز بسیجی

خبرگزاری فارس: جانشین سازمان بسیج مستضعفین با برشمردن بخشی از ویژگی‌های بسیج و بسیجیان گفت: بسیج سیاسی است، اما سیاست‌زده و جناحی نیست، بسیج مجاهد است اما بی‌انضباط نیست.

بسیج سیاسی است اما سیاست‌زده نیست/بصیرت خصیصه بارز بسیجی

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، سردار علی فضلی ظهر امروز در دومین روز رزمایش پنج هزار نفری پیامبر اعظم(ع) که در پادگان شهید قصابیان بابلسر برگزار شد با گرامی‌داشت یاد و خاطره 10 هزار و 400 شهید استان مازندران و 540 شهید شهرستان بابلسر اظهار داشت: مردم مازندران در طی 34 سال دوران بعد از انقلاب فداکاری و مجاهدت فراوانی به میراث گذاشتند و در دوران دفاع مقدس در مقابله با منافقان و گروه‌های ضد انقلاب با مجاهدت شرف حضور یافتند.

فضلی بیان داشت: اگر بخواهیم بسیج و انتظارات بسیج را از نگاه مولایمان بررسی کنیم یک تناسب میان هویت و حقیقت بسیج و هویت عاشورا وجود دارد. بسیج پیرو مکتب عاشورا است، عاشورا اوج ایثار و فداکاری است، همه عالم مسئله عاشورا، حسین (ع) و اصحابش را با خصوصیات فداکاری و ایثار در راه خدا و تحقق اهداف الهی شناختند اما عاشورا مسئله‌اش فقط این نیست بلکه از ابتدای حرکت امام حسین(ع) از مدینه بذر معرفت و بصیرت پاشیده شد.

بسیج تشکیل مجموعه حزب‌الله واقعی است

جانشین سازمان بسیج مستضعفین کل کشور اخلاص، موقع‌شناسی، معرفت و بصیرت را از خصوصیات مهم عاشورا دانست و گفت: امام حسین(ع) برای ارائه کلمه حق و برای نجات خلق همه داشته‌هایش را به میدان آورد، بسیج هم باید با الگو قرار دادن راه امام حسین (ع) پیرو ولایت فقیه باشد و از حق دفاع کند.

این مسئول حضور در جبهه، حضور در صحنه علم، هنر و سازندگی، حضور در سیاست و فرهنگ، کمک به مستضعفان و درماندگان، تولید و پیشرفت در مسائل گوناگون را از خصوصیات یک بسیجی واقعی برشمرد و افزود: بسیج تشکیل مجموعه حزب‌الله واقعی است، بسیج سیاسی است اما سیاست زده و جنایی نیست، بسیج مجاهد است اما بی‌انضباط نیست، بسیج عمیقا متدین و متعبد است اما افراطی نیست، بسیج با بصیرت است اما از خود راضی نیست. بسیج طرفدار علم است اما علم‌زده نیست.

امام خمینی بزرگ‌ترین بسیجی عصر جدید

فضلی تصریح کرد: فرهنگ بسیجی مجموعه‌ای از حرکت‌ها و روش‌هایی است که می‌تواند تحولی در ملت بوجود آورد و این یک تفکری است که در خارج و عینیت وجود دارد چرا که حرکت بسیج بود که توانست سرنوشت ایران و حتی فراتر از ایران را تغییر دهد.

وی امام خمینی(ره) را بزرگ‌ترین معلم بسیجی دانست و گفت: امام خمینی (ره) بزرگ‌ترین بسیجی در عصر جدید بود که دیگر بسیجیان با الگو گرفتن از وی توانستند بر نفس خود غلبه کرده و بر دشمنان پیروز شوند.

مسئولان باید قدر این ملت را بدانند

جانشین سازمان بسیج مستضعفین کل کشور افزود: مردم در میدان حاضرند، آمادگی مردم در قضایای گوناگون آمادگی کامل است و مسئولان هم باید قدر این ملت و این آمادگی را بدانند و کارهایی که بر دوششان هست به بهترین نحو ممکن انجام دهند.

فضلی خطاب به بسیجیان گفت: با فداکاری شما رزمندگان بسیجی در تمام عرصه‌ها دشمن با تهدیدات داخلی و خارجی نتوانست پیروز شود و به دلیل بصیرت شما بسیجیان نقشه دشمن نقش بر آب شد.

انتهای پیام/86010/ق/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول