اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف و امور خیریه نیشابور خبر داد

سخنرانی هفت مقام مذهبی در همایش بصیرت‌ عاشورایی اوقاف نیشابور

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور گفت: سلسله برنامه‌های همایش بصیرت عاشورایی به‌مدت هفت شب و با هفت سخنران برگزار شد.

سخنرانی هفت مقام مذهبی در همایش بصیرت‌ عاشورایی اوقاف نیشابور

حجت‌الاسلام محمد ذاکری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور، اظهار کرد: بیش از هشت هزار نفر از مردم نیشابور از این مجالس که در دهه سوم محرم و در دو شیفت جداگانه برای خواهران و برادران برگزار می‌شد، استفاده کردند.

وی محتوای این برنامه‌ها را اجرای نمایش‌های آیینی با موضوعات گفت‌وگوی حضرت آدم(ع) با شیطان و هبوط ایشان به زمین، وقایع غصب خلافت حضرت علی(ع)، وقایع ورود حضرت مسلم(ع) به کوفه و ارتباط با جناب مختار(ره) و شهادت ایشان، وقایع پیوستن جناب ظهیر(ره) به اردوگاه حضرت امام حسین(ع)، بخش‌هایی از واقعه شب و روز عاشورا، عبور کاروان اسرا از شام و شکنجه اهل بیت(ع)، واگویه‌های حضرت رقیه(س) و وقایع حرکت تاریخی حضرت امام‌رضا(ع) به مرو و شهادت ایشان معرفی کرد.

وی عنوان کرد:بیش از 10 هزار نفر از هنرمندان مشهد و 20 هزار نفر از سربازان آموزشگاه نظامی شهید هاشمی‌نژاد نیشابور این حرکات نمایشی را به اجرا گذاشتند.

ذاکری ادامه داد: حجج‌الاسلام سیدمحمود مرویان حسینی مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، سعید آخوندی معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی، محمد ذاکری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور و همچنین حجج‌الاسلام مهدی شریعتی‌تبار امام جمعه تربت حیدریه، محمدعلی دستجردی امام جمعه شهر خرو، محمود مداحی امام جمعه داورزن سبزوار و اسماعیل مقری‌مؤذن امام جمعه نیشابور با موضوع بصیرت عاشورایی، افاضه کلام داشتند.

ذاکری با اشاره به قرائت قرآن این سلسله برنامه‌‌ها توسط قاریان ممتاز کشوری و استانی را به اسامی علی قاسم‌آبادی، مهدی خیرآبادی، ایرج رضوانی، مسعود موحدی‌راد، ابوالفضل قدسی، حسین عمارلو و ابراهیم عمارلو، معرفی کرد.

وی عنوان داشت: مداحان اهل بیت(ع) به اسامی عباس عراقی، مهدی ایروانی، مجید بهروزیه، امیر نجف‌آبادی، مهدی شرفی، احمد ابرشرق و رضا مؤذن در این مراسم ذکر مصیبت داشتند.

وی خاطر نشان کرد: این سلسله مراسم و پذیرایی شب آخر از محل عواید موقوفات «محمدتقی عطار»،«ندیم‌باشی»، «رضا چاهجو» و «سلطان خانم» تامین شده که امید است اقشار مختلف مردم هم به تأسی از سیره علوی در این زمینه قدم بیشتری بردارند.

ذاکری با تقدیر از عنایت ویژه رسانه‌های گروهی به پوشش خبری این سلسله برنامه مذهبی سیاسی، گفت: اقشار مختلف مردم در قالب دفتر نظرسنجی، نظرات مفیدی را برای دست‌اندرکاران به یادگار گذاشتند که در حال بررسی آنها هستیم.

انتهای پیام/70017/ع/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول