اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

عاشورای 88 خط مشی واقعی جریان فتنه را آشکار ساخت

خبرگزاری فارس: امام جمعه دماوند با اشاره به عاشورای سال 88، حوادث آن روز را آشکارکننده خط مشی واقعی سران فتنه از به راه‏اندازی آن وقایع تلخ دانست.

عاشورای 88 خط مشی واقعی جریان فتنه را آشکار ساخت

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام‏ محمد علاءالدینی ظهر امروز در آیین دشمن‏شکن و عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند که با حضور جمع کثیری از مردم برگزار شد، اظهار داشت: مردم قبل از عاشورای 88 بر این تصور بودند که عده‏ای آشوبگر با قلدری تنها مقابل نتایج انتخابات ایستادگی می‏کنند.

وی ادامه داد: اما حقیقت ماجرا در عاشورای سال 88 بر همه مشخص شد که آن عده به دنبال حذف بنیادی‏ترین مبانی انقلاب اسلامی یعنی فرهنگ عاشورای حسینی(ع) بودند.

علاءالدینی اضافه کرد: امت بصیر ایران اسلامی تحت روشنگری‏های رهبر فرزانه انقلاب به چشم خود دیدند که فتنه‏گران در آن روز مقدس به دنبال انتقام‏گیری از مردم بودند.

دی؛ ماه مرور درس‏های بزرگ تاریخی

خطیب نماز جمعه دماوند، دی ماه را حاوی خاطرات تلخ و شیرین مهم و مملو از درس‏های بزرگی برای همه اقشار جامعه اسلامی دانست.

وی ادامه داد: این ماه فرصت مناسبی است تا با مرور تجربیات تلخ گذشته، از تکرار آن در آینده جلوگیری کنیم.

علاءالدینی اضافه کرد: از جمله این ایام مهم در دی ماه می‏توان به 16 دی سالروز گرامیداشت شهدای دانشجو و حماسه هویزه، 27 دی شهادت نواب صفوی و یارانش، 19 دی قیام مردم قم، 17دی سالروز اجرای سیاست استعماری کشف حجاب و 26 دی سالروز فرار شاه خائن از وطن اشاره کرد.

خطیب نماز جمعه دماوند افزود: اما بی‏شک در این میان، روز 9 دی و حماسه جاوید خلق‏ شده از سوی مردم شریف و ولایت‏مدار ایران اسلامی مهم‏ترین روز در دی ماه است.

وی ادامه داد: ملت ولایی ایران در دی ماه 88 به عنوان روزی برجسته در تاریخ انقلاب دست یاری به رهبری دادند که پرچم مبارزه علیه کفر و استکبار را در دست دیگر خویش حمل می‏کند.

علاءالدینی با اشاره به حدیثی از امام حسن مجتبی(ع)، سیاست را دارای شعب متعددی از جمله رعایت حقوق الهی، رعایت حقوق مردم، رعایت حقوق مردگان و رعایت حقوق رهبری خواند.

جامعه باید مقابل رهبری مطیع باشد

خطیب نماز جمعه دماوند افزود: جامعه باید مقابل رهبری که با حکمت و تدبیر امور را هدایت می‏کند نه تنها مطیع باشد، بلکه باید معظم‏له و راهبردهایش را بشناسد و به آنها عمل کند.

وی ادامه داد: 9 دی از جوانب مختلف نظیر آثار، زمینه‏های شکل‏گیری، ویژگی‏ها و شاخص‏ها، ریشه‏ها، وجوه تشابه با حرکت‏های گذشته انقلاب، درس‏ها و الزامات قابل بحث و بررسی است.

علاءالدینی اضافه کرد: از جنبه آثار حرکت حماسی 9 دی می‏توان به نمایان شدن عظمت قدرت مردم، شکست توطئه مخملی، احساس قدرت در جامعه، تقویت انسجام، پیوند با رهبری، واکسیناسیون مقابل آسیب‏های فتنه و بازگشت ثبات سیاسی به کشور اشاره کرد.

خطیب نماز جمعه دماوند افزود: از مهم‏ترین درس‏های برگرفته از این حرکت عظیم و خودجوش مردمی می‏توان مواردی نظیر توجه به راهبرد دشمن، تجلی بصیرت مردم، حمایت از رهبری، حضور مردم در میدان دفاع از انقلاب، حساسیت بر عملکرد خواص، شناسایی خطوط قرمز، هوشیاری مردم، استقامت مقابل دشمن و واکنش به‏موقع در شرایط حساس را برشمرد.

انتهای پیام/25681/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول