اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی دومین کنگره علمی حماسه حسینی عنوان کرد

برای صیانت از عاشورا باید پیرایه‌ها و تحریفات را بزداییم

خبرگزاری فارس: دبیر علمی دومین کنگره علمی حماسه حسینی گفت: صیانت از عاشورا با‌ تحقیق دقیق و عمیق برای رسیدن به حقیقت عاشورا و پیراستن این واقعه از تحریفات محقق می‌شود.

برای صیانت از عاشورا باید پیرایه‌ها و تحریفات را بزداییم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم،‌ محمدجواد صاحبی امروز در نشست مطبوعاتی برگزاری کنگره علمی حماسه حسینی ‌بیان کرد: نهضت حضرت سیدالشهدا و حادثه عاشورا یک حادثه بزرگ،‌ فراموش نشدنی، ‌یکتا و بی‌همتا است.

وی با اشاره به اینکه این حادثه به دلیل عظمت آن هیچ‌زمانی در تاریخ فراموش نخواهد شد، ‌افزود: هر روز بر تعداد صفحات کتاب‌هایی که در این زمینه نوشته می‌شود‌ افزوده خواهد شد و نام و یاد امام حسین(ع) هر چه که بیشتر برده شود‌ به انسان روح ‌تازگی و طراوت می‌بخشد.

دبیر علمی دومین کنگره علمی حماسه حسینی ‌با اشاره به اینکه حادثه و واقعه عاشورا از جنبه‌های مختلفی قابل بررسی است‌، ابراز داشت: نخستین زمینه بررسی این واقعه این است که عاشورا از طرف گروه عظیمی که تمام خصلت‌های بد انسانی در آنها نمایان شده بود ‌اتفاق افتاده است.

عاشورا یک هشدار برای تمام انسان‌ها است

رئیس هیئت مدیره مؤسسه دارالمعارف شیعی ‌با اشاره به اینکه ما باید از واقعه عاشورا درس بگیریم‌ ادامه داد: این موضوع یک هشدار در زمینه‌های مختلف از جمله سیاسی و مذهبی برای تمام مردم است و در همه زمان‌ها هیچ تضمینی نیست که انسان‌های دیگر دست به چنین اقدامی نزنند.

صاحبی اذعان کرد: بعد دیگر عاشورا ‌این است که تمام جلوه‌های خوب خداوند در یک انسان که معصوم و نماینده خداوند بر روی زمین است ‌نمایان شده بود.

دستیابی به حقیقت عاشورا به وسیله صیانت از آن

وی با اشاره به اینکه عاشورا اسوه‌ای برای سرمشق گرفتن است ‌تأکید کرد: عاشورا یک فرهنگ است و صیانت از این فرهنگ‌ وظیفه همه کسانی است که بعد از این واقعه در این کره خاکی زندگی می‌کنند.

دبیر علمی دومین کنگره علمی حماسه حسینی اظهار داشت: صیانت از عاشورا با‌ تحقیق دقیق و عمیق برای رسیدن به حقیقت عاشورا و پیراستن این واقعه از تحریفات محقق می‌شود.

رئیس هیئت مدیره موسسه دارالمعارف شیعی با اشاره به برگزاری دومین کنگره علمی حماسه حسینی‌ عنوان کرد: در این همایش از مقام عالم و تاریخ شناس صاحب نظر،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین مرحوم ابراهیم آیتی به عنوان یک مجتهد تجلیل شده و آثار وی معرفی خواهد شد.

انتهای پیام/2258/ق/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول