اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب رئیس شورای شهر اردبیل:

میدان خشکبارفروشان پروژه‌ای منطبق با معماری اسلامی است

خبرگزاری فارس: نائب رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: میدان خشکبار‌فروشان اردبیل که در فاز یک و دو اجرایی شده است فضایی مناسب برای خرید و فروش همراه با حفظ معماری اسلامی ـ سنتی است.

میدان خشکبارفروشان پروژه‌ای منطبق با معماری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جواد زنجانی ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات رونق میدان خشکبار و خواربارفروشی اردبیل اظهار داشت: فاز اول و دوم این پروژه با مشارکت بخش خصوصی و در مکانی مناسب احداث شده که ساخت این مجموعه به حالت متمرکز برای شهروندان زمینه خرید راحت‌تر و مناسب‌تر را فراهم آورده است.

وی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این میدان مناسب به نظر می‌رسد سرای قدیمی خشکبار که در مجموعه میدان امام جمعه اردبیل واقع شده است باید تعطیل شود چرا که این مکان دیگر از برجستگی بهداشتی، سلامتی و ترافیکی مناسب برخوردار نیست.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل یادآور شد: تمرکز فعالان بخش خشکبار و خواربار در میدان جدید که به صورت سنتی و با رعایت اصول ایمنی و فناوری‌های جدید احداث شده مردم اردبیل می‌توانند مواد مورد نیاز خشکبار و آجیل و خواربار را از این منطقه خریداری کنند.

زنجانی گفت:‌ اصناف و عمده خریداران با خریدهایی که از این بازار انجام می‌دهند علاوه بر اینکه سبب می‌شوند تا سهولت خرید صورت گرفته و آلودگی‌های ترافیکی به حداقل برسد بلکه یک فضای مناسبی فراهم می‌آید تا اجناس مرغوب تحویل مردم شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه مسئول میادین میوه و تره‌بار شهرداری اردبیل نیز در سخنانی ابراز داشت: شهرداری با هدف جمع‌آوری مشاغل متعدد شهری و ایجاد تمرکز در نقطه‌ای خاص بازار خشکبار‌فروشان و خوار‌بارفروشان اردبیل را با مشارکت بخش خصوصی در سال‌های اخیر دایر کرده است.

احمد جزایری افزود:‌ در فاز اول 64 حجره و در فاز دوم نیز 107 حجره و غرفه با مشارکت بخش خصوصی به خشکبار‌فروشان واگذار شده است.

وی تصریح کرد: مردم با سهولت بیشتر و بدون دغدغه ترافیک و شلوغی خیابان‌ها و معابر و همچنین محل پارک مناسب در این بازار می‌توانند خریدشان را به سهولت و راحتی انجام دهند تا مشکلی در این رابطه به وجود نیاید.

مسئول میادین میوه و تره‌بار شهرداری اردبیل ادامه داد: ما از عموم شهروندان و اصناف انتظار داریم به جای خرید از سرای امام جمعه قدیمی و کهنه اردبیل از این میادین خریداری کنند تا با سهولت و راحتی بتوانند نیازمندی‌های خود را تامین کنند.

جزایری در پایان سخنان خود اذعان داشت: در این طرح شهرداری 60 درصد و بخش خصوصی نیز 40 درصد پیشرفت داشته و توانسته‌اند این پروژه را اجرایی کرده و عملیاتی کنند.

انتهای پیام/62005/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول