اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حاشیه جلسه شورای شهر گرگان صورت گرفت

انتقاد تند عضو شورای شهر گرگان نسبت به تجلیل‌های نمادین از آزادگان

خبرگزاری فارس: عضو شورای شهر گرگان با انتقاد از تجلیل‌های نمادین از اسرا و آزادگان گفت: باید این تجلیل‌های نمادین و ظاهری را جمع کنید.

انتقاد تند عضو شورای شهر گرگان نسبت به تجلیل‌های نمادین از آزادگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین ربیعی صبح امروز در جلسه شورای شهر گرگان در انتقاد به برنامه تجلیل از اسرا و آزادگان که قرار است از طرف شورا برگزار شود اظهار داشت: شما به چی چیزی می‌گویید تجلیل، اسیری که بعد از سال‌ها اسارت و مقاومت در زندان‌های رژیم بعث عراق برگشته و بعد از سال‌ها تنهایی و بی‌خبری مسئولان فوت کرده و وقتی رفتند دفنش کنند، گفتند 3 میلیون تومان بدهید تا دفنش کنیم، دیگه چه جایی برای تجلیل می‌ماند! اسیری که نان خوردنش را نداشت و با سرایداری معیشت خود را تامین می‌کرد در سن 45 سالگی سکته کرد و مُرد و این‌چنین برای دفنش 3 میلیون درخواست کردند آیا دیگر دل و دماغی برای تجلیل کردن داریم؟

آزاده هشت سال دفاع مقدس افزود: به نظر من باید شیوه‌های این تجلیل‌های پوشالی و نمادین جمع شود در حالی که در بیمارستان‌ها و کنج‌خانه‌ها چندین تن از این اسرا و آزادگان با بیماری سرطان و عوارض شیمیایی دوران جنگ و اسارت رنج می‌برند! چندین سال است که مدام شعار حمایت از اسرا و آزادگان و جانبازان را می‌دهیم اما به راستی تا بحال چه کردیم؟ آیا یک قطعه در آرامستان در نظر گرفته‌ایم تا حداقل بعد از مُردنشان دیگر این همه سختی نکشند؟

ستاد آزادگان که جمع شد این تجلیل‌ها را هم جمع کنید

ربیعی گفت: تا کی باید این شعارهای توخالی را ادامه بدهیم، ستاد آزادگان که جمع شد، این تجلیل‌ها را هم جمع کنید این جانبازانی که الآن در بستر بیماری افتاده‌اند و ممکن است در آینده به رحمت ایزدی بروند آیا حق ندارند شرایطی مناسب برای تدفین‌شان مهیا شود من از همین جا عنوان می‌کنم که دور این برنامه را خط بکشید.

عضو شورای شهر گرگان اذعان داشت: من از شورای عالی استان‌ها می‌خواهم که در جلسات خودشان مطرح کنند و یک جایی را در شهرها و روستاها برای دفن این عزیزان در نظر بگیرند چراکه من به چشم خودم دیدم که اینها چه رنج‌هایی کشیدند و دست از اسلام و قرآن بر نداشتند اما امروز باید این چنین به بوته فراموشی سپرده شوند.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون که درب شهادت به روی بندگان صالح بسته شده حداقل از این چند تا اسیر و آزاده به درستی محافظت کنیم تا حداقل آیندگان در تعیین الگوی خود اشتباه نکنند و نگویند ببینید سرنوشت این اسرا چه شد پس ما چرا باید به جنگیم ممکن است به روز اینها بیفتیم و این سوالی است که باید بررسی و روان‌شناسی شود.

رحلت کاروان اسرا سرعت گرفته است

رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر گرگان ادامه داد: بهتر است شورای شهر مکاتبات خود را برای ایجاد یک قطعه برای ایثارگران، اسرا و آزادگان شروع کند چون رحلت کاروان اسرا سرعت گرفته و معلوم نیست تا ماه‌های آینده چندین نفر از این دنیا بروند. بهتر است از طریق مسئولان فرهنگی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، شورای عالی استان‌ها و دیگر نهادها یک مکانی را برای این عزیزان در نظر بگیرند.

ربیعی عنوان کرد: با پیگیری‌های بنده 50 درصد از هزینه این آزاده سرافراز گرگانی که اهل خیابان ایرانمهر بود کم شد اما همان مبلغ باقی مانده هم برای این خانواده‌ها که زجر دیده و مستضعف هستند زیاد است و بهتر است در این زمینه کار اساسی شود.

انتهای پیام/2307/غ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول