اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف بهره‌گیری از تجارب انجام شد

بازدید اعضای شورای اسلامی شهر همدان از تالار قرآن زنجان

خبرگزاری فارس: اعضای شورای شهر همدان در سفر یک روزه به شهر زنجان، از تالار قرآن این شهر جهت بهره‌گیری از طر‌ح‌های انجام شده به‌منظور تسریع در احداث تالار بزرگ قرآن همدان بازدید کردند.

بازدید اعضای شورای اسلامی شهر همدان از تالار قرآن زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، اعضای شورای اسلامی شهر همدان در سفر یک روزه به شهر زنجان، از تالار قرآن این شهر بازدید کردند. 

بازدید از تالار قرآن شهر زنجان، بازدید از بخش‌های مختلف این تالار و بهره‌گیری از برنامه‌ها و طر‌ح‌های انجام شده در راستای تسریع در احداث تالار بزرگ قرآن همدان از جمله اهداف بازدید از تالار قرآن شهر زنجان بود.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان در این بازدید ترویج و اهتمام به کار قرآنی را نیاز جامعه کنونی دانست و گفت: باید در مسیر ترویج و تبلیغ قرآن قدم برداشت.

سید احمد حسنی‌حلم تصریح کرد: فرهنگ قرآنی امری مهم است که باید در کنار سایر شئون زندگی فردی و اجتماعی بشر مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: انسان و جامعه انسانی، باید به موازات توجه به امور عادی و مادی زندگی، مانند اقتصاد، سیاست، موسیقی، ورزش، تفریح و... ، قرآن را هم از یاد نبرد و با قرائت و ترجمه و تفسیر آن محشور باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت : انجام کارهای قرآنی و گام برداشتن در این مسیر در نزد خداوند دارای اجر بالا بوده و دارای ارزش بسیار است.

وی با اشاره به ساخت تالار بزرگ قرآن در همدان اظهار داشت: این پروژه به لحاظ ساختمان و سالن‌های متعدد از مهندسی روز بهره‌مند است.

حسنی‌حلم ادامه داد: در کنار انجام یک سری اقدامات شامل اجرای معماری و تزئینات قرآنی برای این تالار امری ضروری است.

عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز اجرای چنین طرحی را دارای ارزش بسیار دانست و افزود: امیدواریم تمام استان‌ها از چنین مرکز قرآنی بزرگی بهره‌مند شوند.

محسن صادقیان ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی را امری ضروری دانست و اظهار داشت: اجرای برنامه‌های قرآنی در جامعه نیازمند همکاری همه دستگاه‌هاست. 

دیگر عضو شورای اسلامی شهر همدان از قرآن به عنوان بهترین هدایت‌کننده جامعه بشری برای رسیدن به اهداف والای انسانی یاد کرد و گفت: باید در راستای ترویج این کتاب نورانی اهتمام خاصی صورت گیرد.

محمد سعید بیات تصریح کرد: اگر فرهنگ، معارف و تعالیم و آموزه‌های قرآنی در جامعه نهادینه شود نسل جوان در مقابل همه فرهنگ‌های وارداتی که از کشورهای دیگر سرازیر می‌شود ایمن خواهد بود و ترویج قرآن جامعه را در برابر هجمه‌های فکری، نظامی و نرم بیمه می‌کند.

گفتنی است تالار قرآن شهر زنجان در زمینی به مساحت 7 هزار متر مربع و در چهار طبقه دارای سالن همایش با ظرفیت حدود 400 نفر، مهدهای کودک و کلاس‌هایی برای آموزش قرآن در سنین مختلف، زمین فوتبال، نمازخانه و... است.

برگزاری بیش از 50 دوره تربیت معلم قرآن به منظور تأمین و تربیت نیروهای متخصص در امر آموزش قرآن، برگزاری مسابقات، مراسم و مجامع قرآنی با شکوه به منظور ایجاد فضای قرآنی در جامعه، برگزاری کلاس‌های متعدد آموزش قرآن در مقاطع مختلف تحصیلی به صورت فراگیر و در تمام رشته‌های علوم قرآنی، سازماندهی و اعزام قاریان و حافظان قرآن به مجالس و محافل قرآنی و اعزام مدرسان و مربیان قرآن، اشاعه فرهنگ انس با قرآن کریم، برگزاری دوره‌های تفسیر قرآن در قالب طرح (نسیم حیات) و (بینات) از جمله فعالیت‌های انجام شده در این مؤسسه است.

انتهای پیام/2499/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول