اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر شوشتر:

شورای شهر شوشتر در حوزه فرهنگی کارنامه روشنی ندارد

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر شوشتر گفت: شورای اسلامی شهر شوشتر در مسائل فرهنگی کارنامه قابل ارائه‌ای ندارد و غفلت زیادی در این حوزه شاهد هستیم.

شورای شهر شوشتر در حوزه فرهنگی کارنامه روشنی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، امیر رسولی ظهر امروز در جلسه مشترکی با رئیس شورای فرهنگ عمومی به مناسبت سالگرد صدور دستور امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: شورای اسلامی شهر شوشتر در امور فرهنگی هیچ اقدامی انجام نداده و باید این گونه فعالیت‌ها ابتدا از شورای شهر آغاز شود.

وی با اشاره به اینکه در بخش فرهنگ مشکلات زیادی در شوشتر وجود دارد، خاطرنشان کرد: متاسفانه در بخش فرهنگ اطلاعات نادرستی به مردم داده می‌شود و باید در اسرع وقت این روش‌های غلط اصلاح شود و مشکلات در این حوزه کاهش یابد.

رسولی تصریح کرد: در برخی موارد، متولیان فرهنگی از اشاعه امور صحیح در جامعه جلوگیری می‌کنند و یا مانع اجرای فعالیت‌های فرهنگی در شهر می‌شوند که با حضور امام جمعه جدید این مشکلات تاحدی برطرف شده است.

وی افزود: باید فعالیت‌های فرهنگ‌سازی را در مدارس آغاز کنیم و لازم است مشکلات فرهنگی مدارس و دانش‌آموزان ریشه‌یابی شود تا به صورت کارشناسی آنها را برطرف نماییم.

تاکید بر مسائل سنتی شهر شوشتر

عضو شورای اسلامی شهر شوشتر اظهار داشت: باید با توجه به بافت سنتی شهر شوشتر در زمینه مسائل فرهنگی اقدام کرد و اعتقادات مردم و نگرش‌ها و تمایلات موجود در اقوام مختلف در نظر گرفته شود.

رسولی با اشاره به اینکه نباید با سنت‌ها برخورد قومی کرد، افزود: نباید در جامعه و به ویژه در حوزه فرهنگ با مسائل فرهنگی یک قوم برخورد حذفی کرد زیرا این برخورد‌ها مطمئنا نتیجه عکس خواهد داد.

وی خاطر نشان کرد: ممنوع کردن نواختن ساز و دُهل در مراسم‌ها و جشن عروسی برای اقوام بختیاری باعث شده تا ترانه‌های مبتذل جای این رفتار سنتی را بگیرد و اختلاط در مراسم عروسی ایجاد شود.

این عضو شورای اسلامی شهر شوشتر افزود: نباید در تصمیم‌گیری‌های فرهنگی جامعه را نادیده گرفت، چرا که هر عملی در بخش فرهنگی دارای عکس‌العملی است که قطعا باید عکس‌العمل آن را نیز در جامعه بپذیریم.

انتهای پیام/72006/ب/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول