اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین:

مدارس تخریبی جای حضور دانش‌آموزان نیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: هدف آموزش و پرورش تربیت انسان‌هایی هم‌تراز انقلاب و متعهد به نظام جمهوری اسلامی ایران است و با توجه به حوادث اخیر مدارس کشور، مدارس تخریبی جای حضور دانش‌آموزان نیست.

مدارس تخریبی جای حضور دانش‌آموزان نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان البرز، جعفر حبیبی در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان که در سالن جلسات فرمانداری به ریاست غلامرضا حسن‌پور فرماندار البرز برگزار شد، با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش در جامعه اظهار داشت: آموزش و پرورش از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در تمام کشورهای جهان بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

وی یکی از شاخصه‌های توسعه جامعه را آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: برای داشتن جامعه توسعه یافته و فرهیخته باید به آموزش و پرورش آن جامعه رسیدگی کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: آموزش و پرورش امروز دارای یک سند محکم با عنوان سند تحول بنیادین بوده که به تأیید مقام معظم رهبری رسیده و سیاست‌های آموزش و پرورش تاکنون در راستای پیگیری این سند بوده و این روند ادامه خواهد یافت.

* تربیت نیروهای هم‌تراز انقلاب هدف آموزش و پرورش است

حبیبی با تأکید بر تقویت زیرساخت‌های آموزش و پرورش عنوان کرد: شورای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و استان باید در بخشی از جلسات خود، به مسائل تربیتی بپردازند.

این مسئول یادآور شد: گرچه بحث تعلیم و دانش‌آموختن در آموزش و پرورش مدنظر است، اما تربیت مهم‌تر از آن است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به مأموریت مهم و سنگین آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: هدف آموزش و پرورش تربیت انسان‌هایی هم‌تراز انقلاب و متعهد به نظام جمهوری اسلامی ایران است.

* مدارس تخریبی جای حضور دانش‌آموزان نیست

حبیبی بهترین شیفت زمانی مناسب برای تعلیم و تربیت را شیفت صبح معرفی و تصریح کرد: این امر زمانی در تمام مدارس استان و کشور رخ می‌دهد که تمام مسائل مرتبط نظیر وجود مدارس دیگر در منطقه فراهم باشد.

وی ادامه داد: چنانچه فضای آموزشی در مدارس برای حضور دانش‌آموزان مناسب و ایمن نباشد، باید برخی مدارس با توجه به نیاز موجود، دو شیفته شوند و مدارس تخریبی جای حضور دانش‌آموزان نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه 85 درصد مدارس استان قزوین یک نوبته شده، ابراز داشت: شهرستان البرز هنوز نتوانسته است به طور کامل مدارس خود را یک نوبته کند.

حبیبی با اشاره به اعتبارات آموزش و پرورش با توجه به برنامه پنج ساله گفت: اگر بخش اعظمی از بودجه این پنج سال در دو سال نخست پرداخت شود، می‌توان بسیاری از پروژه‌های آموزش و پرورش در زمینه احداث مدارس و نوسازی و تجهیز آنها را تا مرحله تکمیل و تحویل آن صورت داد.

این مسئول در خصوص مقاوم‌ سازی مدارس عنوان کرد: با توجه به اعتبارات تخصیص یافته و فعالیت‌ها و پروژه‌های انجام شده در سطح استان، قزوین یکی از استان‌های مطرح در زمینه مقاوم سازی مدارس شناخته شده است.

* مصوبات و طرح‌های آموزش و پرورش در شهرستان اولویت‌بندی شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به میزان اعتبارات شهرستان‌های این استان بیان داشت: تقسیم اعتبارات در شهرستان‌ها با توجه به شاخص‌ها، پارامترهای موجود و اولویت‌بندی شهرستان‌ها صورت می‌گیرد.

حبیبی با تأکید بر اولویت‌بندی پروژه‌ها و مصوبات شهرستان ادامه داد: مسئولان شهرستان البرز باید با در نظر گرفتن اولویت‌ها در شهرها، بخش‌ها و مناطق گوناگون شهرستان اقدام به اجرای طرح‌ها و مصوبات جلسه شورای آموزش و پرورش کند.

وی در خصوص حمایت‌ها و همکاری‌های اولیای دانش‌آموزان در امور آموزش و پرورش یادآور شد: پدر و مادر دانش‌آموزان نیز باید با آگاهی از فرآیند کار و فعالیت‌های آموزش و پرورش و در صورت تمایل به حمایت و همکاری بپردازند.

این مسئول با اشاره به صنعتی بودن بخش اعظم شهرستان البرز متذکر شد: با توجه به وجود بیشتر صنایع و کارخانجات و اشتغال بیشتر ساکنان شهرستان البرز در همین شرکت‌ها و کارخانه‌ها، توسعه مراکز فنی و حرفه‌ای بسیار ضروری به نظر می‌رسد که البته استان قزوین در زمینه توسعه فنی و حرفه‌ای رتبه دوم در کشور را دارد.

حبیبی با اشاره به مصوبات سفرهای استانی دولت اذعان داشت: در سفرهای رئیس جمهور و هیئت دولت به استان قزوین مصوبات بسیار مناسبی شکل گرفته که نیاز به اهتمام کامل مجموعه استان دارد تا همه آنها محقق شود.

انتهای پیام/77007/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول