اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کازرون صورت گرفت

برگزاری همایش ارتقای فرهنگ مصرف شیر در مدارس

خبرگزاری فارس: همایش ارتقای فرهنگ مصرف شیر در مدارس و نقش این ماده غذایی ارزشمند در سلامت جامعه به همت آموزش و پرورش کازرون برگزار شد.

برگزاری همایش ارتقای فرهنگ مصرف شیر در مدارس

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، مدیر آموزش و پرورش کازرون عصر امروز در همایش نقش شیر در سلامت جامعه و ارتقای فرهنگ مصرف آن در مدارس که با حضور جمعی از مدیران و مربیان بهداشت آموزش و پرورش کازرون و مناطق پنج‌گانه (خشت و کمارج، قائمیه، بالاده و کوهمره نودان) در باشگاه فرهنگیان این شهر برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: آموزش و پرورش به عنوان بزرگ‌ترین نهاد فرهنگی کشور وظیفه دارد که همواره به فکر ارتقای سلامت دانش‌آموزان باشد و زندگی برتر را برای آنان ترسیم کند.

مرتضی دیانتی نسب، توزیع شیر در مدارس را با اهمیت و ضروری خواند و گفت: دانش‌آموزان با دریافت و مصرف این ماده غذایی ارزشمند ذائقه‌شان تغییر کرده و کمتر به سراغ نوشیدنی‌های مضر گازدار می‌روند.

وی در ادامه، فرهنگ‌سازی و آشنایی دانش‌آموزان نسبت به مصرف شیر، افزایش مصرف سرانه شیر و محصولات لبنی، کمک به رشد کمی و کیفی دانش‌آموزان و ارتقای سطح تغذیه مناسب آن‌ها را از مهم‌ترین اهداف توزیع شیر در مدارس عنوان کرد.

مدیر آموزش و پرورش کازرون، نقش معلمان و مربیان بهداشت و تغذیه را در فرهنگ‌سازی و تشویق دانش‌آموزان به روی آوردن به این ماده غذایی ارزشمند بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان بیشترین تأثیر‌پذیری را از معلمان و مربیان خود دارند بنابراین باید فواید ارزشمند مصرف این ماده غذایی بی‌نظیر و سرشار از کلسیم برای آنان تشریح شود.

کارشناس ارشد صنایع شیر ایران نیز اظهار کرد: شیر و فرآورده‌های آن از جمله مواد غذایی باارزشی هستند که از حدود 4 هزار سال قبل از میلاد مسیح توسط انسان استفاده می‌شده و تاکنون هیچ جایگزینی برای این ماده کامل غذایی یافت نشده است.

ثریا نواب‌پور افزود: بر اساس نظریه کارشناسان بهداشتی، مصرف سالانه 350 کیلوگرم شیر ضامن سلامتی و تندرستی است و انسان را از برخی امراض نجات می‌دهد.

وی افزایش رشد جسمی در کودکان و نوجوانان، هوش و قدرت فراگیری، سلامت لثه و دندان، جلوگیری از پوکی استخوان زودهنگام و دیر پیر شدن انسان را از مزایای مصرف مستمر شیر عنوان کرد.

به گزارش فارس، این همایش به مدت دو روز در باشگاه فرهنگیان با حضور کارشناسان بهداشت تغذیه، مربیان و فرهنگیان و اولیای دانش‌آموزان ادامه دارد.

انتهای پیام/2448/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول