اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه:

کهگیلویه و بویراحمد از انحراف در مسیر وام‌ها ضربه می‌خورد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه با بیان این‌که کهگیلویه و بویراحمد از انحراف در مسیر وام‌ها ضربه می‌خورد، گفت: مشکل بزرگ این است که اکنون وام‌ها و تسهیلات به صورت خانوادگی پرداخت می‌شود.

کهگیلویه و بویراحمد از انحراف در مسیر وام‌ها ضربه می‌خورد

سید‌باقر افشین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار داشت: یکی از رویکردهای مثبت دولت‌های نهم و دهم توجه ویژه به بخش کشاورزی خصوصاً در استان‌های کمتر برخوردار است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه ادامه داد: بخش کشاورزی در شهرستان کهگیلویه یکی از بخش‌هایی است که اگر به آن توجه شود و به صورت کارشناسی زیرساخت‌های توسعه آن فراهم شود، کهگیلویه می‌تواند به قطب کشاورزی کشور تبدیل شود.

افشین با بیان این‌که شهرستان کهگیلویه و خصوصاً شهرستان دهدشت و زمین‌های اطراف آن در صورت توجه و برنامه‌ریزی مدون می‌توانند جوابگوی اشتغال هزاران جوان باشند، عنوان کرد: اگر تاکنون تنها اندکی از اعتبارات و تسهیلاتی که به اسم کشاورزی دریافت شده بودند در این بخش به کار رفته بود، کهگیلویه در حال حاضر در شرایط بهتری بود.

این مسئول ادامه داد: انحراف در مسیر تسهیلات معضلی است که همگان به آن اذعان دارند، اما تاکنون راهکار خاصی برای آن اندیشیده نشده است.

افشین با بیان این‌که برای رفع این معضل باید فکری اساسی شود، عنوان کرد: چرا باید عده‌ای سودجو پول بیت‌المال را به تاراج ببرند و عده‌ای دیگر نیز در حسرت به دست آوردن وام و تسهیلات باشند.

وی افزود: تا زمانی که به دنبال چاره‌ای راهگشا برای رفع این نقیصه نباشیم مطمئناً جلسات مدیران در راستای توسعه اشتغال و بخش کشاورزی فقط اتلاف وقت است.

افشین یادآور شد: بحث انحراف در کاربری تسهیلات قصه کهنه و دردناکی است که نتیجه آن افزایش تعداد بیکاران در استان و شهرستان ما بوده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه عنوان کرد: بدون شک اگر تنها چند فقره از این تسهیلات، عادلانه واگذار شود نتیجه آن را در پیشرفت کشاورزی و صنعت شهرستان خواهیم دید.

وی تصریح کرد: معضل دیگری که دامنگیر اعطای تسهیلات در سطح شهرستان شده است واگذاری آن‌ها به صورت خانوادگی است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه ادامه داد: در بسیاری از موارد شاهد هستیم که لیست‌هایی که به اداره صنعت و معدن فرستاده می‌شوند افراد یک خانواده هستند و نام خانوادگی آن‌ها نیز با هم متفاوت نیست.

افشین با بیان این‌که شاید تشابه نام خانوادگی بر حسب تصادف باشد ولی  وقتی تنها یک شماره تلفن برای دریافت کنندگان تسهیلات وارد شده وجود دارد، دیگر نمی‌توان آن را بدون شبهه دانست.

وی تأکید کرد: اگر می‌خواهیم اشتغال و کشاورزی در شهرستان کهگیلویه تغییر کند باید مدیران و صاحبان امر نیز در رویه خود تجدید نظر کنند.

انتهای‌پیام/82008/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول