اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جمع آژانس‌داران بزرگ کشور مطرح شد

چابهار یکی از قطب‌های توسعه اکوتوریسم کشور است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در جمع آژانس‌داران بزرگ کشور مطرح کرد: چابهار از زیباترین مقاصد گردشگری و یکی از قطب‌های توسعه اکوتوریسم کشور است.

چابهار یکی از قطب‌های توسعه اکوتوریسم کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار، شهباز یزدانی در حاشیه بازدید آژانس‌داران (دفاتر خدمات مسافرتی) از منطقه آزاد چابهار از تسریع و بهبود روند جذب گردشگران داخلی و خارجی برای شناسایی این منطقه بکر خبر داد.

وی ضمن برشمردن موقعیت‌های ممتاز و منحصر به‌فرد چابهار اظهار داشت: منطقه آزاد چابهار در ابتدا به عنوان منطقه آزاد تجاری - صنعتی فعالیت خود را آغاز کرد و تنها با رسالت ترانزیت کالا، تجارت منطقه‌ای و مبدل شدن به یک بارانداز کالا تعریف شده بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: آن زمان اصلاً حرفی از گردشگری در میان نبود اما سفرهای تجاری به این منطقه باعث تغییر نگاه ترانزیتی و تمایل به صنعت گردشگری که موجب توجه به دیگر ظرفیت‌های بکر این منطقه و جایگاه آن از نظر جذب گردشگر شد.

یزدانی بیان کرد: بندر چابهار از زیباترین مقاصد گردشگری و از قطب‌های اکوتوریسم در کشور محسوب می‌شود این منطقه میزبان جاذبه‌ای بی‌نظیری همچون کوه‌های مریخی، گل‌افشان، تمساح پوزه کوتاه و غیره می‌باشد.

وی گفت: با وجود برنامه‌ها و طرح‌های متعدد گردشگری برای چابهار و تمایل کنونی مردم و مسئولان برای تبدیل کردن این منطقه به پایلوت گردشگری سلامت، ورزش‌های دریایی و طبیعت‌گردی، این اتفاق هنوز روی نداده و این شما کارشناسان و دست اندرکاران این بخش هستید که این وظیفه خطیر را باید برعهده بگیرید و با قرار دادن چابهار در فهرست مقاصد تورهای گردشگران داخلی و خارجی به روند شناسایی این منطقه می‌توانید مؤثر باشید.

حسن تقی‌زاده انصاری مدیرعامل هلدینگ گردشگری مارکوپولو نیز در این نشست ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار برای ایجاد منطقه گردشگری مهمانوازی گفت: وی از ارکان حوزه گردشگری بوده و در مقایسه با سال‌های گذشته امسال روند جذب گردشگر در چابهار شتاب گرفته است و امید است با حمایت سازمان منطقه آزاد بتوانیم جایگاه واقعی چابهار را بهتر بشناسانیم.

امیرحسین جعفری مدیرعامل شرکت ایرانگردی مارکوپولو نیز ضمن تشکر از مسئولان سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: ترغیب سفر به چابهار، ایجاد درآمدزایی، برگزاری همایش‌ها و سمینارها و تورهای جایزه‌ای از جمله اقدامات آتی ما است تا بتوانیم گردشگر را به چابهار علاقه‌مند کنیم و به عنوان بازار هدف در پکیج‌های گردشگری فرهنگ سازی کنیم.

در این سفر که با هدف آشنا سازی با ظرفیت‌های چابهار صورت گرفت مسئولان آژانس‌های کیان، مارکوپولو، سیاره توریستی، بزرگان گشت، پوریان سیر، سیره، درناگشت، گالیور، آذرگشت ملکی و اشکوری رشت از جمله آژانس‌های مسافرتی حاضر در منطقه آزاد چابهار بودند که از جاذبه‌های گردشگری این منطقه دیدن کردند.

انتهای پیام/75002/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول