اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش نشاط و تحکیم بنیاد خانواده در پرتو قرآن

خادمان و حافظان قرآنی آزادشهر تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: همایش نشاط و تحکیم بنیاد خانواده در پرتو قرآن و اهل‌بیت (ع) در شهرستان آزادشهر برگزار و از خادمان و حافظان قرآنی این شهرستان تجلیل به عمل آمد.

خادمان و حافظان قرآنی آزادشهر تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان کارشناس امور فرهنگی دادگستری استان گلستان صبح امروز در این همایش گفت: شما بانوانی مسلمان هستید که با قرآن انس گرفته‌اید و الگوی شایسته و بی‌بدیلی چون فاطمه زهرا (س) دارید، پس در مسیری که رضایت خدا را به دنبال دارد حرکت کنید و هر آنچه را از قرآن آموخته‌اید به دیگران هم بیاموزید.

هاجر اکرمی بیان داشت: توجه به حفظ بنیاد خانواده، احترام متقابل زن و شوهر به هم در چارچوب دستورات الهی و تربیت نسل توحیدی و خداپرست اصلی‌ترین هدف ما در زندگی خانوادگی است که باید به آن توجه کنیم و در راستای اعتلای آن کوشا باشیم.

این کارشناس امور فرهنگی دادگستری گلستان با اشاره به فلسفه ازدواج در دین خدا گفت: یکی از اهداف خداوندی از ازدواج انسان‌ها ادامه‌دار شدن خلقت انسان‌ها است و ازدواج‌هایی که بر پایه دستورات الهی و شیوه و سنت پیامبران و امامان شکل بگیرد و برای پرورش نسل توحیدی توجه نشان دهد از رحمت الهی برخوردار خواهد بود.

وی از بانوان حاضر در جلسه خواست احترام همسران خود را نگه دارند و شرایط را به گونه‌ای کنترل کنند که همسران آنها هم مجاب شوند احترام آنها را نگه دارند و در برخورد با آنان صادقانه باشند و به کانون گرم خانواده پایبند باشند.

اکرمی به بانوان حاضر در جلسه تاکید کرد: در زمینه اقتصادی با همسر خود همکاری کنند، صرفه‌جویی را فراموش نکنند، از چشم و هم‌چشمی دوری کنند، اگر در خارج از خانه شاغل هستند کمک حال همسر و خانواده خود باشند و بدانند که کار کردن آنها یک جهاد است و در محضر خداوند اجر و پاداش دارد.

وی خطاب به بانوان گفت: همسرداری و تربیت فرزندان صالح و پاک از بزرگ‌ترین صفات حضرت فاطمه (س) بوده، لذا شما هم در مسیری که آن بزرگوار حرکت کرد و به کمال رسید حرکت کنید تا بهشتی شوید و از زندگی خود در دنیا و آخرت لذت ببرید.

در ادامه این همایش از بانوان حافظ و قاری قرآن مجید تجلیل شد و لیلا میرعرب حافظ 20 جزء، فاطمه سیدآبادی، ربابه پرهانیان، نرگس یوسفی و زکیه مسعودی حافظ 18 جزء، زینب‌السادات کریمی و سمانه توکلی حافظ 16 جزء محبوبه رجبلو و زهرا کوهستانی حافظ 15 جزء مورد تقدیر قرار گرفتند و رقیه سمیعی و زینب محمودی از مؤسسه قرآن و حدیث هم هر کدام با 20 جزء تجلیل شدند.

قرائت بیانیه دفتر امور بانوان و خانواده فرمانداری شهرستان آزادشهر در اعتراض به هتک حرمت به قرآن کریم و حمایت از قرآن بخش پایانی این همایش بود.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول