اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل ارشاد کرمان خبر داد

اجرای طرح کیفی‌سازی کانون‌های تبلیغاتی در کرمان

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: طرح نظام کیفی‌سازی و رسیدگی به فعالیت‌های کانون‌های آگهی و تبلیغاتی در آینده‌ای نزدیک در استان کرمان اجرا می‌شود.

اجرای طرح کیفی‌سازی کانون‌های تبلیغاتی در کرمان

وحید محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان بااشاره به صدور مجوز برای کانون‌های تبلیغاتی اظهار داشت: کمیته تبلیغات استان کرمان با صدور مجوز فعالیت شش کانون آگهی و تبلیغاتی موافقت کرد.

وی بیان داشت: طرح نظام کیفی‌سازی و رسیدگی به فعالیت‌های کانون‌های آگهی و تبلیغاتی در آینده‌ای نزدیک در استان کرمان اجرا می‌شود.

محمدی تصریح کرد: کاهش اثرات زیان‌بار مصرف‌زدگی و ممانعت از تبلیغاتی که تدریجی و آرام منجر به تحول ارزش‌های مورد تأکید جامعه اسلامی است از جمله دغدغه‌های اصلی متولیان است که کمیته تبلیغات سعی دارد با برنامه‌ریزی اصولی در این زمینه اثرگذار باشد.

وی از اجرای طرح نظام کیفی‌سازی و رسیدگی به فعالیت‌های کانون‌های آگهی و تبلیغاتی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر 23 پرونده در نوبت آزمون کتبی و حدود 60 پرونده در نوبت کمیسیون فنی و تخصصی قرار دارد و طی سه ماه گذشته تاکنون 11 پروانه فعالیت در سطح استان کرمان صادر شده است.

محمدی افزود: با توجه به فعالیت 145 کانون در حال حاضر بدون احتساب شهرستان‌های جنوبی، استان کرمان از نظر کمی در وضعیت خوبی قرار دارد و ضروری است که در زمینه کیفی‌سازی، حدود ضوابط فعالیت و موضوع آموزش‌های جامع تبلیغات برای کانون‌ها برنامه‌ریزی داشته باشیم.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان همچنین در مورد انتشار آگهی‌نامه‌های مطبوعاتی تصریح کرد: مطبوعات در نزد افکار عمومی جامعه از جایگاه والا و ارزشمندی برخوردار هستند و عموم مردم به مطالب و مندرجات نشریات اعتماد دارند.

محمدی اذعان داشت: مدیران و دست‌اندرکاران نشریات باید مراقب باشند افراد سودجو و فرصت‌طلب از این اعتماد افکار عمومی به نشریات سوء‌استفاده نکرده و با درج آگهی‌های تجاری و تبلیغاتی خلاف واقع اقدام به کلاهبرداری نکنند.

وی ابراز داشت: این امر علاوه بر کاهش اعتماد مردم به مندرجات نشریه، مسئولیت مدیران نشریات را در قبال قربانیان جرایمی که از طریق درج آگهی متضرر می‌شوند را بالا می‌برد، بنابراین باید در واگذاری این بخش حساس از نشریه به افراد غیر مسئول دقت شود.

محمدی با تأکید بر نظارت محتوایی آگهی‌نامه کانون‌های تبلیغاتی بیان کرد: به کانون‌های آگهی و تبلیغاتی و نشریات تذکرات لازم داده شده که قبل از درج آگهی، مستندات لازم را از آگهی‌دهنده اخذ کنند.

انتهای پیام/2446/ب/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول