اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار شیراز:

اداره فرهنگ و ارشاد بر تبلیغات شهری نظارت کند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس قوانین وظیفه نظارت بر تبلیغات بخش خصوصی را انجام دهد.

اداره فرهنگ و ارشاد بر تبلیغات شهری نظارت کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد فرخ‌زاده بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس قوانین تعیین شده در سطح کشور وظیفه صدور مجوز برای موسسات تبلیغاتی و نظارت بر محتوا و طرح‌های تبلیغات شهری و عملیاتی کردن بخشنامه‌های کشور مانند منع تبلیغ کالاهای خارجی و نظارت بر تصاویر و محتوا و ... بر عهده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی افزود: شهرداری شیراز در راستای سازماندهی فضای تبلیغاتی از منظر شهرسازی و زیبایی شناختی مشاوری را انتخاب کرده و نحوه نصب سازه‌های تبلیغاتی را تعیین می‌کند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز خاطرنشان کرد: در تمام قراردادهای منعقده، مناقصه‌های نصب و مزایده‌های واگذاری توسط شهرداری فقط در مورد ساخت و بهره‌برداری از سازه‌های تبلیغاتی بوده و وظیفه نظارت بر موسسات و محتوا، به جز تبلیغات فرهنگی و عمرانی شهرداری، بر عهده نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

فرخ زاده ادامه داد: البته در مواردی که تبلیغات مغایر با مضامین اسلامی و ارزشی دیده شده، از طریق دستگاه‌های قضایی و در قالب گزارش به مجموعه ارشاد و صحبت و تذکر به موسسات طرف قرارداد اقداماتی انجام شده است.

وی تصریح کرد: باید در نظر داشت که برخی از دستگاه‌ها ضابط قضایی و انتظامی نبوده و بخشی از این نظارت‌ها بر عهده اداره نظارت بر اماکن نیروی انتظامی و دستگاه‌های حاکمیتی مانند فرمانداری‌ها است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز گفت: شهرداری شیراز بر اساس رویکرد سالم‌سازی فضای تبلیغاتی، بخشنامه‌های ارزشی و منع تبلیغات را از سوی وزارت کشور به موسسات طرف قرارداد و زیرمجموعه اداره ارشاد اسلامی به عنوان بهره‌برداران، ابلاغ و در جلسات توجیهی موضوعات و برخی دغدغه‌ها را اعلام کرده است.

فرخ زاده با بیان اینکه این موارد شامل تبلیغات و فضاسازی محیطی سازه‌های مربوط به خود شهرداری با موضوعات اجتماعی و فرهنگی نمی‌شود، ادامه داد: سعی شده در یک سال اخیر فضای مثبت فرهنگی توسط حوزه معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری متناسب با فرهنگ و اعتقادات مردمی و استفاده از منابع غنی اسلامی و ایرانی ایجاد شود.

وی افزود: این امر عزم جدی در همراهی تمام دستگاه‌ها مانند سازمان تبلیغات اسلامی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، امور مساجد، بسیج، روابط عمومی ادارات و ارگان‌ها، حوزه‌های علمیه و ... را در تولید محتوای تخصصی می‌‌طلبد.

فرخ‌زاده گفت: اگر همگان به وظایف خود خوب عمل کنند، عدالت تبلیغات اسلامی، فرهنگی و نیازهای مردمی مرتفع می‌شود.

انتهای پیام/2448/صا/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول