اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد خراسان ‌رضوی اعلام کرد

توقف قاطعانه تبلیغات ‌کالاهای خارجی ‌در مشهد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی گفت: تبلیغات محیطی کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارند در مشهد متوقف می‌شود و در صورت مشاهده اداره اماکن با آنها برخورد قانونی می‌کند.

توقف قاطعانه تبلیغات ‌کالاهای خارجی ‌در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد سیدجواد جعفری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به شعار رهبر معظم انقلاب مبنی بر سال «تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی»، اظهار کرد: در آغاز سال 91 رهبر جمهوری اسلامی ایران سخنرانی خود را این گونه آغاز کردند، ما باید عادت کنیم و برای خودمان فرهنگ کنیم و یک فریضه بدانیم که هر کالایی که مشابه داخلی آن در کشور وجود دارد و تولید داخلی متوجه به آن است، آن کالا را از تولید داخلی مصرف کنیم و از مصرف تولیدات کالاهای خارجی به جد بپرهیزیم.

وی اظهار داشت: در تمام زمینه‌ها امیدواریم با این گرایش و جهت‌گیری‌ها ایران در سال 91 در مقابل دشمنان و مکر بدخواهان در زمینه‌های اقتصادی فائق بیاید.

وی با اشاره به شعار سال‌های گذشته افزود: از سه سال گذشته تدبیرات مقام معظم رهبری بر این بوده است که ایران را از تولیدات کالاهای خارجی بی‌نیاز کند و بر این اساس و با پیروی از شعار سال جاری از تمامی کارآفرینان اقتصاددانان و تولیدکنندگان ایرانی حمایت کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی ادامه داد: تا زمانی که از کارآفرینان و کار ایرانی و سرمایه‌گذاران داخلی حمایت جدی از سوی نه تنها دستگاه‌ها بلکه مردم نشود نمی‌توانیم مدعی باشیم که در راستای تحقق شعار سال حرکت کرده‌ایم.

جعفری بیان کرد: در نخستین گام شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام به هدف‌گذاری چهار اصل در راستای تحقق شعار ملی سال کرد که نخستین هدف آن ارتقا و اعتماد به نفس‌ و همچنین عزت‌مندی اجتماعی در راستای تثبیت استقلال اجتماعی و تقلیل وابستگی‌ها، هدف دوم ارتقاء تمایلات ملی و گرایش‌های عمومی نسبت به توانمندی‌ها و دستاوردها و محصولات داخلی، هدف سوم ارتقاء وجدان کاری و تعهدات اسلامی در خدمت‌رسانی و تولید و سرمایه‌گذاری و هدف چهارم اصلاح نگرش عمومی نسبت به کارآفرینان و تولیدکنندگان تبیین شده است.

وی در ادامه افزود: زمانی که یک اصل را منظومه اهداف خود قرار می‌دهیم باید تمام جوانب آن را در نظر بگیریم و از تمامی راهکارهای ممکن استفاده صحیح و به‌هنگام شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی عنوان کرد: در حوزه فرهنگ‌سازی در کشور تمامی دستگاه‌ها باید با هم متحد باشند و در اجرای دستورالعمل‌ها قاطعانه عمل کنند.

جعفری با اشاره به دستورالعمل شورای فرهنگی عمومی در راستای تحقق شعار سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی‌ خاطر نشان کرد: هرگونه تبلیغات کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارند ممنوع است.

وی اظهار داشت: ضرورتی ندارد که تبلیغات کالاهایی که در کشور تولید می‌شود صورت گیرد، تبلیغات کالاهای ایرانی که دارای نام خارجی هستند نیز ممنوع است، تبلیغ کالاها و خدماتی که شرکت‌های ایرانی با همکاری شرکت‌های خارجی انجام می‌دهند.

وی اظهار داشت: مجموعه الزاماتی که شوراهای فرهنگی عمومی کشور از تمام استان‌ها داشته منجر به تشکیل کارگروه تخصصی پیگیری تبلیغات محیطی سطح شهر شده است که زیر نظر معاونت سیاسی استانداری‌ها قرار می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی گفت: اداره کل ارشاد به تنهایی و قبل از تشکیل کارگروه تبلیغات محیطی سطح شهر این وظیفه را به عهده داشته است اما به سبب اینکه تابلوهای محیطی اغلب در اجاره واحدهای مختلف هستند نمی‌توان نظارت دقیقی را از آنها به عمل آورد.

جعفری با تاکید بر اینکه با تشکیل این کارگروه و تخصصی‌تر شدن فعالیت‌ تابلوهای محیطی سطح شهر دیگر امکان این گونه تبلیغات کمتر شده است، اظهار کرد: پیگیری تخلفات واحدهای صنفی پس از احراز شدن آنها وظیفه نیروی انتظامی استان است که در خراسان‌رضوی زیر نظر اداره اماکن خراسان‌رضوی است و برخورد با این گونه تخلفات از وظایف آنها به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول