اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره ارشاد خراسان‌رضوی:

محتوای تبلیغات محیطی باید مورد تأیید اداره‌کل ارشاد خراسان‌رضوی باشد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از روند اجرای دستورالعمل تبلیغات محیطی کالا و خدمات در مشهد خبر داد.

محتوای تبلیغات محیطی باید مورد تأیید اداره‌کل ارشاد خراسان‌رضوی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد سید سعید سرابی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در مشهد اظهار کرد: دستورالعمل تبلیغات محیطی کالا و خدمات مصوب شورای فرهنگ عمومی کشور است که شورای فرهنگ عمومی خراسان‌رضوی نیز بر اجرایی کردن مفاد این دستورالعمل در سطح استان تاکید کرده است.

وی ادامه داد: پس از تاکید شورای فرهنگ عمومی استان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی این موضوع در دستور کار این معاونت قرار گرفت و کمیته فرهنگی اجتماعی، سیاسی کارگروه تولید ملی ، حمایت از کار و سرمایه ایرانی این موضوع را در دستور کار قرار داد.

سرابی افزود: مکاتباتی با ادارات، سازمان‌ها و ارگان‌هایی که در زمینه تبلیغات محیطی وظایفی دارند انجام شد و هفته گذشته جلسه‌ای در معاونت سیاسی امنیتی استانداری خراسان‌رضوی با حضور اداره اماکن، فرماندهی انتظامی، اداره‌کل امنیتی انتظامی استانداری، نهادهای متولی تبلیغات در شهرداری از جمله معاونت فرهنگی، سازمان میادین میوه و تره‌بار و ... تشکیل شد.

وی گفت: در این جلسه تاکید شد در راستای اجرایی کردن این دستورالعمل هماهنگی لازم بین نهادها صورت گیرد و بخش مغفول مانده قانون اجرایی شود.

سرابی از تائید محتوای تبلیغات شهری توسط اداره‌کل ارشاد خراسان‌رضوی خبر داد و اظهار داشت: تائید محتوای تبلیغات شهری بر عهده این اداره‌کل است و تاکنون برخی نهادها محتوای تبلیغات را به تأیید این اداره‌ کل نرسانده‌اند.

وی افزود: بر همین اساس ستاد ویژه‌ای در اداره مطبوعات و تبلیغات  اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی تشکیل شد تا به صورت جدی موضوع عدم تبلیغ کالاهای خارجی را پیگیری و نهادهای متولی نیز مصمم شدند در اجرای قانون همکاری لازم را انجام دهند.

معاون فرهنگی ارشاد خراسان‌رضوی ادامه داد: سازمان میادین شهرداری مکلف شد به سه کانون آگهی و تبلیغاتی که تابلوهای تبلیغاتی به این کانون‌ها واگذار شده این دستورالعمل را ابلاغ کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه تبلیغات در شهرداری مشهد متمرکز نیست گفت: یکی از آسیب‌ها در شهرداری مشهد این است که متاسفانه در شهرداری چندین مجموعه کار تبلیغاتی انجام می‌دهند و همین مسئله مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

سرابی اظهار داشت: البته این تبلیغات سهم کمی را از تبلیغات شهری بر عهده دارند و تعداد قابل توجهی از سازه‌های تبلیغاتی در مالکیت سایر سازمان‌ها است که مکاتبات لازم انجام شده و امیدواریم این ارگان‌ها نسبت به اجرای قانون همکاری لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/70001/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول