اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت از محیط زیست زنجان خبر داد

تامین علوفه حیوانات در مناطق حفاظت شده زنجان/کشت گندم در 150 هکتار از اراضی سهرین

خبرگزاری فارس: فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت از محیط زیست استان زنجان گفت: علوفه مورد نیاز حیوانات در مناطق حفاظت شده استان زنجان تامین شده است.

تامین علوفه حیوانات در مناطق حفاظت شده زنجان/کشت گندم در 150 هکتار از اراضی سهرین

پرویز رستمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: اداره کل محیط زیست استان زنجان اقدام به کشت یونجه به منظور تامین علوفه حیوانات در مناطق حفاظت شده کرده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یونجه کشت شده در انبارهای ویژه اداره کل محیط زیست استان زنجان ذخیره شده است، خاطرنشان کرد: این علوفه‌ها در مناطق حفاظت شده به منظور تغذیه آهوان پخش و توزیع می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت از محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه دشت سهرین و انگوران از جمله مناطق حفاظت شده استان زنجان محسوب می‌شود، تصریح کرد: دشت سهرین گندم‌کاری شده و بدون برداشت این محصول در فصل زمستان مورد استفاده حیوانات این منطقه قرار می‌گیرد.

*کشت گندم در 150 هکتار از اراضی سهرین

وی با اشاره به اینکه بیش از 150 هکتار زمین در دشت سهرین مورد کشت گندم قرار گرفته است، ادامه داد: با بارش برف نیز روی این گندم‌ها پوشیده نمی‌شود.

رستمی اظهار داشت: کشت گندم در مناطق حفاظت شده و توزیع علوفه مورد نیاز حیوانات سبب جلوگیری از حمله این حیوانات به مزارع و ضرر و زیان به آنها می‌شود.

*حفاظت از پرندگان وظیفه عمومی است

وی با تاکید بر اینکه حفاظت از پرندگان یک وظیفه عمومی و همگانی محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر به صورت شبانه‌روزی از این حیوانات حفاظت می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت از محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از شکار پرندگان در استان زنجان جلوگیری می‌شود، افزود: از شوراهای روستاها نیز در این زمینه درخواست کمک  می‌کنیم.

انتهای پیام/73006/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول