اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در فعالیت‌های مردم‌نهاد صورت گرفت

اختصاص رتبه دوم کشوری به محیط زیست آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: دفتر مشارکت‌های مردمی حفاظت محیط زیست استان با ارجاع به ثبت 43 سازمان مردم‌نهاد بین‌المللی، ملی، منطقه‌ای و استانی ثبت شده بعد از تهران در رتبه دوم کشوری قرار دارد.

اختصاص رتبه دوم کشوری به محیط زیست آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی، بیوک رئیسی اظهار کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد فعال که در زمینه محیط زیست از وزارت کشور و استانداری مجوز می‌گیرند می‌توانند در موضوع‌های مرتبط حفاظت محیط زیست با این اداره کل همکاری کنند.

وی افزود: این اداره کل در قالب امضای تفاهم‌نامه با سازمان‌هایی مانند آموزش و پرورش، کانون‌های دانش‌آموزی، نیروی انتظامی، بسیج سازندگی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دانشگاه‌ها، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرکز بهداشت، خانه علوم استان، نهضت سوادآموزی و صنایع همکاری مستمری در راستای فرهنگ‌سازی دارد.

رئیسی، نحوه تعامل با سازمان‌های مردم‌نهاد در شش ماه اول سال‌جاری و حضور آنها در فعالیت‌های محیط زیستی را مثبت ارزیابی کرد.

وی گفت: پاکسازی نمادین منطقه تالاب قوریگل، برپایی نمایشگاه عکس از بحران دریاچه ارومیه با حضور نماینده سازمان ملل در استان، تشکیل زنجیره انسانی دور تا دور دریاچه ارومیه، برگزاری برنامه نمک‌نوردی در حاشیه دریاچه ارومیه با حضور مسئولان استانی، پاکسازی مناطق حفاظت شده، اجرای جشنواره کودک و محیط زیست به مدت یک هفته در پارک ولیعصر (عج) تبریز، برگزاری نخستین همایش انتخاب صنایع سبز با عنوان جشنواره ارس، حضور در نشست سمن‌های منطقه‌ای شمال‌غرب در ساری، همکاری با دفتر طرح تالاب‌های بین‌المللی ایران، اجرای مراسم جشن ایستگاه نقاشی و مسابقه در ائل‌گلی تبریز در هفته محیط زیست، درختکاری در کوهستان عون‌بن‌علی و برپایی مراسم افطار برای خیران استان در امور فعالیت محیط زیست و کودکان بی‌سرپرست از مهم‌ترین کارهای انجام یافته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: تعامل با سازمان‌ها و گروه‌های مردم‌نهاد مورد تاکید بوده و در این راستا نخستین تشکل خیران محیط زیست استان نیز ثبت و تاسیس شده است.

انتهای پیام/60001/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول