اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول حفاظت محیط زیست قوچان خبر داد

شکارچیان غیر مجاز قوچانی در دام یگان حفاظت محیط زیست

خبرگزاری فارس: مسئول حفاظت محیط زیست قوچان از دستگیری شکارچیان غیر مجاز در منطقه حفاظت شده دربادام قوچان خبر داد.

شکارچیان غیر مجاز قوچانی در دام یگان حفاظت محیط زیست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی، رحمان حسین‌زاده اظهار کرد: متخلفینی که اقدام به شکار دو رأس قوچ وحشی کرده بودند، توسط محیط‌بانان یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان به دام افتادند.

وی افزود: این متخلفین جهت سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی معرفی شدند؛ هر چند متهمین علاوه بر مجازات کیفری مقرر در قانون شکار وصید، باید مبلغ 12 میلیون و 800 هزار ریال ضرر و زیان وارده به محیط زیست را پرداخت کنند.

حسین‌زاده اظهار داشت: این منطقه به‌دلیل همجواری با منطقه حفاظت شده تندوره و کشور ترکمنستان و داشتن زیستگاه‌های با ارزش آق‌کمر، قاطرریش، آسلمه،دره در بادام و دره شمخال یکی از مناطق با ارزش از نظر گردشگری طبیعی نیز می‌باشد.

وی در پایان گفت: دره شمخال در داخل منطقه حفاظت شده دربادام به علت بکر بودن، داشتن دیواره‌های بلند صخره‌ای و آب دائمی فراوان یکی از جاذبه‌های گردشگری استان و کشور بوده و مورد توجه دوستداران طبیعت است.

منطقه حفاظت شده دربادام در شمال‌شرقی شهرستان قوچان و در بخش باجگیران، از سال 1373 مورد حفاظت قرار گرفت که به دلیل ارزش بوم‌شناختی بالا، از سال 1385، با وسعت 33 هزار و 638 هکتار به‌عنوان منطقه حفاظت شده مورد تصویب شورای‌عالی حفاظت محیط زیست کشور قرار گرفت.

انتهای پیام/70005/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول