اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان:

حفاظت از محیط زیست به یک باور ذهنی تبدیل شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: بهترین شیوه برای حفاظت از محیط زیست نهادینه کردن عادت‌های مثبت در راستای بهداشت، ایمنی و استفاده بهینه از منابع در جامعه و تبدیل آن به یک باور ذهنی است.

حفاظت از محیط زیست به یک باور ذهنی تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، قربانعلی محمدپور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف بخش محیط طبیعی اظهار کرد: تحقق اصل 50 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به منظور حفاظت از محیط زیست و تضمین بهره‌مندی درست و مستمر از محیط زیست و همسو با توسعه پایدار از جمله اهداف این بخش در اداره کل محیط زیست به شمار می‌رود.

وی افزود: از دیگر رویکردها و اهداف بخش محیط طبیعی می‌توان از برخورد فعال با زمینه‌های بحرانی محیط زیست، حفاظت از تنوع زیستی کشور و حفظ و حراست از زیستگاه‌های حیات وحش نام برد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان بیان داشت: در بخش محیط طبیعی ارزیابی ظرفیت قابل تحمل محیط در راستای بهره‌وری معقول از منابع محیط زیست و متناسب با توسعه پایدار از مهم‌ترین اهداف این بخش محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: شناسایی و تعیین زیستگاه‌های بحرانی با ارزش زیست بومی بالا، سرشماری و تعیین میزان بهره‌برداری اصولی از منابع زیستی و حیات وحش نیز از وظایف اساسی بخش محیط طبیعی هستند.

محمدپور با اشاره به تلاش برای شناخت، جمع‌آوری، نگهداری و نمایش گونه‌های گیاهی و جانوری در بخش طبیعی اداره کل محیط زیست تصریح کرد: این امر باید از طریق ایجاد موزه‌ها و نمایشگاه‌های مختلف صورت گیرد.

وی اضافه کرد: از دیگر وظایف مهم در این بخش می‌توان به ارائه پیشنهادهای مؤثر در زمینه جلوگیری از تخریب محیط زیست طبیعی، بازسازی و کاهش اثرات منفی فعالیت‌های انسانی بر محیط زیست طبیعی و بازدید و بررسی مراحل اکتشاف و بهره‌برداری از معادن و اثرات زیست‌محیطی ناشی از فعالیت اشاره کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان در بخش دیگری از سخنانش ابراز داشت: بهترین شیوه برای حفاظت از محیط زیست نهادینه کردن عادت‌های مثبت در راستای بهداشت، ایمنی و استفاده درست و بهینه از منابع در جامعه و آموزش این عادت‌ها از دوران کودکی و تبدیل آن به یک باور ذهنی است.

وی یادآور شد: در راستای اجرای این مهم نخستین جشنواره نقاشی، بهداشت، ایمنی و محیط زیست از تاریخ نهم تا 11 اسفند ماه در کنار دومین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی HSE در سالن همایش‌های بین‌المللی جزیره کیش برگزار خواهد شد.

محمدپور عنوان کرد: این جشنواره به همت شرکت یوروپارس HSEQ به عنوان شرکت فعال در زمینه فرهنگ‌سازی بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) و با هدف بسترسازی، اعتلاء و اشاعه فرهنگ بهداشت، ایمنی و محیط زیست برگزار می‌شود.

وی در پایان سخنانش خاطر نشان کرد: هدف از اجرای جشنواره نقاشی به تصویر کشیدن موضوع بهداشت، ایمنی و محیط زیست با یک دیدگاه عام از قاب نگاه کودکان و نوجوانان است تا به بهترین شکل به عنوان ابزاری نو و هدفمند در راستای توسعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست و ترویج فرهنگ ایمنی و بهداشت و دستیابی به توسعه پایدار به کار رود.

انتهای پیام/89006/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول