اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست امور عمرانی استاندار البرز:

حفظ محیط زیست مستلزم مدیریت پسماندها است

خبرگزاری فارس: سرپرست امور عمرانی استاندار البرز یکی از مهم‌ترین مباحث مورد توجه در حفظ محیط زیست را مدیریت پسماندها عنوان کرد و گفت: برنامه‌ریزی‌های اساسی به منظور مدیریت پسماندها در مراکز مختلف ضروری به شمار می‌رود.

حفظ محیط زیست مستلزم مدیریت پسماندها است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، کاوه حدادپور صبح امروز در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان البرز اظهار داشت: حفظ محیط زیست و نگهداری سالم این محیط پیرامون زندگی یکی از مهم‌ترین وظایف ما محسوب می‌شود اما بروز برخی از موارد سبب آلوده شدن محیط زیست می‌شود.

وی ادامه داد: ارائه راهکارهای اساسی به منظور مدیریت پسماندها و استفاده صحیح از محیط زیست یکی از مواردی است که باید توسط کارشناسان بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول با بیان این که برخی بدون توجه به محیط زیست اقدام به آلودگی آن کرده افزود: ارائه آموزش‌ها به مردم و خانواده‌ها و ترغیب و تشویق آنان بر حفظ محیط زیست نیز می‌تواند تا حدودی ما را به اهداف خود نزدیک سازد.

حدادپور تأکید کرد: به منظور دستیابی به اهداف مورد نظر مدیریت پسماندها در استان از اولویت‌های این معاونت می‌باشد.

وی تصریح کرد: حفاظت محیط زیست به عنوان بستر حیات یکی از مهم‌ترین مباحثی است که باید بیش از گذشته به آن توجه شود.

حدادپور با اشاره به اینکه ما باید منابع طبیعی و محیط زیست خود را به آیندگان واگذار کنیم گفت: فرزندان ما به عنوان آیندگان سهمی اساسی بر استفاده از این محیط‌ها دارند لذا اگر ما بخواهیم این منابع خدادادی را آلوده نماییم فرزندان ما در آینده با مشکلات بزرگ زیست‌محیطی مواجه خواهند بود.

وی با اشاره و بر لزوم اجرای مصوبات، ‌دستورالعمل‌ها و ضوابط اجرایی بر مدیریت پسماندهای شهری، خانگی، صنعتی، کشاورزی و به ویژه بیمارستانی تأکید کرد.

حدادپور افزود: در این راستا کارشناسان باید راهکارهای اساسی را در این خصوص بیندیشند و نظارت دقیقی را بر مدیریت صحیح این گونه پسماندها داشته باشند.

وی ادامه داد: به منظور بالا بردن سطح مدیریت عملکرد کارگروه پسماند در شهرستان‌های استان البرز نیز مقرر شد تا گزارش عملکرد آنها در کارگروه مذکور در ماهانه ارائه شده و نحوه عملکرد آنها مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/2302/صا/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول