اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مدیرکل محیط زیست خراسان‌رضوی

سرپرست جدید اداره حفاظت محیط زیست نیشابور معرفی شد

خبرگزاری فارس: با حضور مدیرکل محیط زیست خراسان‌رضوی،جلسه تودیع و معارفه رئیس قبلی و سرپرست جدید اداره حفاظت محیط زیست نیشابور برگزار شد.

سرپرست جدید اداره حفاظت محیط زیست نیشابور معرفی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی فرمانداری نیشابور، فرماندار نیشابور در این جلسه خواستار رسیدگی و توجه بیشتر به سایت ملی گردشگری و تفرج‌گاه حیات وحش حیدری نیشابور شد.

سیدجلال هاشمی ضمن تشریح موقعیت، شرایط اقلیمی و جغرافیایی خاص نیشابور در سطح استان خراسان‌رضوی و کشور افزود: نیشابور سرزمینی بزرگ با 475 روستا، هفت شهرداری و چهار بخش تابعه، داشتن استعداد و ظرفیت‌های فراوانی در زمینه کشاورزی و صنعتی از توسعه متوازن برخوردار است که مأموریت‌های ویژه‌ای را به دستگاه‌های ذی‌ربط به‌‌ویژه دستگاه سیاسی و نظارتی تحمیل کرده است.

وی بیان داشت: وجود سایت کشوری گردشگری و تفرج‌گاه حیات وحش دهنه حیدری نیشابور که سالانه پذیرای گردشگران خارجی زیادی است، بسیار ارزشمند بوده، لذا با وجود تلاش‌های صورت گرفته برای ساخت تأسیسات مناسب و در‌خور شأن گردشگران، تلاش‌های بیشتری را برای ایجاد فضاهای آبرومند‌تر می‌طلبد.

فرماندار نیشابور خاطر نشان کرد: تلاش‌های صورت گرفته در این رابطه در حد سایت ملی نیست، بنابراین لازم است به‌صورت ویژه اعتباراتی برای آن در نظر گرفته شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی نیز در این جلسه با برشمردن شاخص‌ها و مؤلفه‌های این استان به لحاظ رتبه‌ها و جایگاه برجسته آن گفت: خراسان‌رضوی از نظر مناطق چهارگانه آثار طبیعی ملی، پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده و پارک‌های ملی با داشتن 28 منطقه و سایت بیشترین تعداد و از نظر وسعت مناطق تحت مدیریت دارای رتبه پنجم کشور است.

حمید جلال‌وندی به‌طور کلان حفاظت از مناطق طبیعی، محیط زیست طبیعی، محیط زیست انسان‌ساز و مصنوعی را از جمله وظایف سازمان متبوع خود برشمرد.

وی اظهار داشت: تغییرات 30 ساله اخیر در زمینه‌هایی همچون روند فزآیند آلودگی‌ها، رشد جمعیت، ساخت و سازها در بحث امکان‌سنجی و ایجاد وظایف تأثیرگذار بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی تصریح کرد: استان خراسان با داشتن شش هزار واحد صنعتی در چندین شهرک صنعتی به‌لحاظ مدیریتی و فعالیتی وظایف سنگین و مهمی دارد.

جلالوندی ادامه داد: در‌ حال حاضر آلودگی شهر مشهد به‌عنوان یکی از هشت شهر کلان کشور، رسیدگی به آلودگی زیست‌محیطی نظیر کشف‌رود و خیلی از شاخصه‌ها مطلوب است.

وی با اشاره به جایگاه محیط زیست در آموزه‌های دینی و مذهبی تلاش برای افزایش و ارتقای دانش و بینش همگانی به‌ویژه مخاطبینی چون دانش‌آموزان، صنعت‌گران و جوامع گوناگون را خواستار شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی یادآور شد: اگر مدلی ترسیم کنیم که خود مردم به فکر سلامت محیط پیرامون خود باشند کارکنان حفاظت محیط زیست در اجرای وظایف محوله موفق می‌شوند.

عباس زندیه، مسئولیت اداره محیط زیست نیشابور را به کارشناس اداری و مسئول روابط عمومی این اداره، محمدمهدی نوربخش سپرد و خود عهده‌دار ریاست اداره محیط زیست در چناران می‌شود.

انتهای پیام/70019/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول