اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته پژوهش صورت می‌گیرد

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای علمی محیط زیست در مشهد

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی از برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی این اداره کل همزمان با هفته پژوهش خبر داد.

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای علمی محیط زیست در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حمید جلالوندی صبح امروز در جمع خبرنگاران در مشهد اظهار کرد: این نمایشگاه با مشارکت دانشجویان دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست در محل دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شده و برترین آثار پژوهشی در زمینه حفاظت محیط زیست را در معرض نمایش قرار داده است.

وی در زمینه طرح‌های پژوهشی حاضر در این نمایشگاه گفت:45 پژوهش منتخب با مضامین ارزیابی اثرات توسعه بر محیط زیست، طرح‌های جامع کاهش آلودگی‌های آب و هوا در شهرستان‌های مختلف استان، بانک‌های اطلاعاتی محیط زیست و شناسنامه مناطق تحت مدیریت این اداره کل و دیگر موضوعات مطرح محیط زیست در این نمایشگاه در معرض دید پژوهشگران علاقمند به موضوع قرار گرفته است.

وی ضمن اشاره به اینکه در بین پژوهش‌های برتر 8 پایان‌نامه دانشجویی با موضوع پایش آلودگی‌ها و حفظ تنوع زیستی نیز به چشم می‌خورد افزود: هم‌اکنون که شاهد رشد و بالندگی صنعت در کشور هستیم انتظار می‌رود همگام با این روند رو به رشد به مبانی علمی و تخصصی محیط زیست بیشتر رجوع شود تا از رشد بی‌ملاحظه در خصوص استقرارهای ناصحیح و مخاطره آمیز و بهره‌برداری‌های غیر اصولی برخی صنایع و نیز دیگر عوامل مخرب محیط زیست جلوگیری شود.

وی در زمینه مکان برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی محیط زیست در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: هدف از این کار جلب مشارکت دانشجویان در طرح‌های پژوهشی در عرصه حفاظت محیط زیست است.

جلالوندی استقبال دانشجویان از این نمایشگاه را قابل قبول ارزیابی کرد و خاطر نشان کرد: از آنجا که به لحاظ نتایج تحقیقات و پژوهش‌های میدانی و معتبر محیط زیستی جایگاه والایی در روند رو به رشد و توقف‌ناپذیر توسعه دارد لذا تمرکز متولیان امر باید بر این مقوله بیشتر باشد.

انتهای پیام/70002/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول