اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ثبت احوال فردوس:

699 واقعه ولادت در فردوس ثبت شده است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ثبت احوال فردوس از ثبت 699 واقعه ولادت طی 9 ماه گذشته در این شهرستان خبر داد.

699 واقعه ولادت در فردوس ثبت شده است

هوشنگ اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 3 هزار و 890 جلد شناسنامه در فردوس تعویض شده که از این تعداد، 753 جلد متعلق به نوزادان و افراد زیر 15 سال است.

وی به کاهش 10 درصدی آمار وفات در فردوس اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 160 واقعه وفات در این شهرستان به وقوع پیوسته که در مدت مشابه سال گذشته 189 واقعه وفات در فردوس ثبت و این آمار در سال جاری از کاهش 10 درصدی برخوردار است.

رئیس اداره ثبت احوال فردوس همچنین از کاهش 22 درصدی آمار ازدواج و کاهش هشت درصدی آمار طلاق در این شهرستان خبر داد و افزود: در 9 ماهه نخست امسال 423 واقع ازدواج ثبت شده که در مدت مشابه سال گذشته 543 واقعه ازدواج در فردوس به ثبت رسیده بود.

اکبری، 123 مورد از موالید و 62 مورد از وفات ثبت شده در فردوس را متعلق به روستاییان دانست و تصریح کرد: از ابتدای سال جاری 230 جلد شناسنامه المثنی در فردوس صادر شده است.

*بیش از 167 هزار سند سجلی آرشیو الکترونیکی شد

وی با اشاره به اینکه طرح آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی این شهرستان از سال گذشته آغاز شده است، یادآور شد: تاکنون آرشیو الکترونیکی 95 درصد موالید فردوس انجام شده و پنج درصد باقیمانده نیز به زودی به اتمام می‌رسد.

رئیس اداره ثبت احوال فردوس گفت: بیش از 173 هزار و 746 جلد سند ولادت در فردوس باید آرشیو الکترونیکی شود که تاکنون 167 هزار و 769 جلد آن آرشیو شده است.

اکبری نخستین سند صادره در فردوس را سند ولادت سیدمحمد معزی در سال 1308 اعلام کرد و بیان داشت: این سند در تاریخ یکم شهریور‌ماه سال 1308 در فردوس صادر شده است.

وی، بیشترین فراوانی نام در این شهرستان را نام‌های امیرعلی، ابوالفضل و محمد برای پسران و فاطمه، زهرا و نازنین‌زهرا برای دختران عنوان کرد.

انتهای پیام/69007/ذ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول