اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

نقش سازمان ثبت احوال به عنوان یک دستگاه استراتژیک ارتقا یافته است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت:‌ نقش سازمان ثبت احوال در حاکمیت یک کشور به عنوان یک دستگاه زیر‌ساختی و استراتژیک ارتقا یافته است.

نقش سازمان ثبت احوال به عنوان یک دستگاه استراتژیک ارتقا یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اردبیل، اکبر نیکزاد به مناسبت سوم دی ماه روز ملی ثبت احوال اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی کشور سوم دی ماه به عنوان روز ملی ثبت احوال، تداعی‌گر روزی ماندگار برای خانواده بزرگ سازمان ثبت احوال کشور است.

وی خاطرنشان کرد: در این روز روند جدیدی در زندگی اجتماعی ملت ایران آغاز شد به نحوی که همزمان با تحولات سازمانی و نیاز به شناسایی اتباع ایرانی جهت ارائه خدماتی نظیر آموزش، بهداشت، تأمین اجتماعی، کسب و کار و ... موکول به ارائه مدارک شناسایی ایرانی و به طور خاص شناسنامه شد.

وی یادآور شد: تحولات صورت گرفته در وظایف سازمان ثبت احوال از آن دوره تاکنون از ثبت وقایع حیاتی چهارگانه و صدور اسناد هویتی برای هر ایرانی تا تولید و انتشار آمار و اطلاعات جمعیتی و در سال‌های اخیر با تأمین زیرساخت دولت الکترونیک نقش این سازمان را در حاکمیت کشور به عنوان یک دستگاه استراتژیک و زیرساختی ارتقا داده که تمامی آن نشان از ضرورت حضور سازمان در عرصه‌های اجتماعی و توسعه اداری کشور دارد.

استاندار اردبیل گفت: بدون تردید توفیق در ایفای چنین نقش برجسته، کارآمدی و کارایی در انجام وظایف و مأموریت‌های محوله ضروری به نظر می‌رسد چرا که در سالی قرار گرفته‌ایم که با تدبیر مقام معظم رهبری به تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام گرفته است.

نیکزاد ادامه داد: سازمان ثبت احوال کشور با استفاده از تجربه و دانش کلیه مدیران و کارشناسان و با همکاری موثر متخصصان و دانشگاهیان در قالب مطالعه‌ای دقیق و منسجم ماموریت توانسته است وظیفه خود را به شایستگی انجام دهد.

وی به چشم‌انداز سال 1404 و اهداف سازمان ثبت احوال اشاره کرد و ابراز داشت: بر اساس راهبردهای مصوب، با برنامه‌هایی نظیر صدور کارت شناسایی ملی هوشمند، آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی، ثبت مهاجرت، ایجاد دفاتر پیشخوان، ارائه خدمات الکترونیک، صدور شناسنامه رایانه‌ای و ... می‌توان به تقویت سامانه جامع جمعیتی کشور امیدوار بود.

استاندار اردبیل در پایان سخنان خود تصریح کرد: با هدف استقرار نظام جامع شناسایی ایرانیان و استقرار سازمان الکترونیک با محوریت اتقان اسناد هویتی می‌توان به اهداف مورد نظر در حوزه ثبت احوال نوین و الکترونیکی دست یافت.

انتهای پیام/62007/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول