اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ثبت احوال جیرفت:

ثبت احوال جیرفت با کمبود شدید نیرو مواجه است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ثبت احوال شهرستان جیرفت گفت: مشکل اصلی ثبت احوال این شهرستان کمبود شدید نیروی انسانی است و این مسئله ما را در خدمات‌دهی به‌موقع به مردم با مشکل مواجه کرده است.

ثبت احوال جیرفت با کمبود شدید نیرو مواجه است

خانباز بهادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت، ثبت به هنگام وقایع حیاتی را از نیازهای مهم و اساسی جامعه و برنامه‌ریزان کشور دانست و اظهار داشت: باید در این زمینه با همکاری رسانه ها و مطبوعات در جامعه فرهنگ سازی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه مهلت قانونی ثبت واقعه تولد کمتر از 15 روز و اعلام و ثبت واقعه وفات کمتر از 10 روز است، افزود: همچنین واقعه ازدواج و طلاق باید به صورت ماهانه از طریق دفاتر ازدواج و طلاق به اداره های ثبت احوال اعلام شود.

بهادری شناسنامه و کارت ملی را سند شناسایی و هویت هر ایرانی ذکر و تصریح کرد: این مدارک در زمره اسناد رسمی هستند و هرگونه تحریف، تغییر و جعل آنها موجب مجازات‌های مقرر در قانون است به همین دلیل باید از دست بردن در آنها خودداری شود.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان جیرفت با توصیه به صاحبان اسناد هویتی ابراز داشت: همچنین با توجه به اینکه شناسنامه و کارت ملی سند تابعیت هر فرد ایرانی است، باید افراد در حفظ و نگهداری آن مراقبت کامل به عمل آورده و از ودیعه گذاشتن آن نزد سایر اشخاص جداً خودداری کنند.

بهادری عنوان کرد: چنانچه افرادی به دلیل اعلام فقدان شناسنامه، شناسنامه المثنی دریافت و سپس شناسنامه سابق خود را پیدا کرده‌اند با توجه به اینکه این شناسنامه در مدارک اداره ثبت احوال فاقد اعتبار است و در صورت استفاده پیگرد قانونی دارد باید در اسرع وقت به این اداره مراجعه کرده و آن را تحویل دهند.

وی بیان داشت: همچنین ضرب مهر در شناسنامه‌ها جز از سوی اشخاص مجاز مذکور در قانون ثبت احوال ممنوع است. 

بهادری مشکل اصلی اداره ثبت احوال شهرستان جیرفت را کمبود شدید نیروی انسانی خواند و اذعان داشت: این مسئله ما را در خدمات‌دهی به‌موقع به مردم شهرستان با مشکل مواجه کرده است که امیدواریم با توجه به برگزاری آزمون استخدامی استانداری هر چه سریع‌تر نیروی لازم در این اداره به کار گرفته شود.

انتهای پیام/80001/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول