اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال مازندران:

تغییر نام‌ نامناسب به ثبت احوال استان‌ها تفویض شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال مازندران از ایجاد تسهیلات ویژه ثبت احوال مازندران برای تغییر نام‌های نامناسب به نام ائمه خبر داد و یادآور شد: تغییر نام‌های نامناسب به استان تفویض اختیار شد.

تغییر نام‌ نامناسب به ثبت احوال استان‌ها تفویض شد

فرج‌الله ملکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری با اشاره به خاستگاه شیعه در مازندران و علاقه‌مندی مردم مازندران به انتخاب نام امامان اظهار داشت: مسئولان فرهنگی باید برنامه مناسبی برای انتخاب نام مناسب داشته باشند تا جوانان برای نامگذاری فرزندانشان اهتمام ویژه‌ای به خرج دهند.

وی در ادامه یادآور شد: از زمان تاسیس ثبت احوال در کشور، 4 میلیون و 765 هزار و 479 نام حسین و ترکیبات آن در ثبت احوال کشور ثبت شد.

مدیرکل ثبت احوال مازندران در ادامه بیان داشت: یک میلیون و 705 هزار و 801 یک نفر اسم حسین و 3 میلیون و 59 هزار و 678 نفر ترکیبات مربوط به اسم حسین را انتخاب کردند.

این مسئول در ادامه به علاقه‌مندی مردم کشورمان به اسم ابوالفضل اشاره کرد و یادآور شد: 539 هزار و 252 نفر در کشور نام ابوالفضل و ترکیبات آن را برای فرزندانشان انتخاب کردند که از این تعداد، 51 هزار و شش نفر نام ابوالفضل و 29 هزار و 176 نفر ترکیبات ابوالفضل را انتخاب کردند.

ملکی در ادامه درباره وضعیت انتخاب نام حسین و ابوالفضل در مازندران خاطر نشان کرد: 125 هزار و 108 نفر نام حسین و ترکیبات آن و 24 هزار و 698 نفر نام ابوالفضل و ترکیبات آن را برای نامگذاری فرزندانشان انتخاب کردند.

وی در ادامه از ایجاد تسهیلات ویژه ثبت احوال مازندران برای تغییر نام‌های نامناسب به نام ائمه خبر داد و یادآور شد: تغییر نام‌های نامناسب به استان تفویض اختیار شد.

انتهای پیام/86004/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول