اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت قزوین:

وحدت حوزه و دانشگاه در اوج خود قرار دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت قزوین با اشاره به نقش وحدت حوزه و دانشگاه گفت: وحدت حوزه و دانشگاه در حال حاضر در اوج خود قرار دارد.

وحدت حوزه و دانشگاه در اوج خود قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، حجت‌‌الاسلام عبدالکریم عابدینی در جلسه هم‌اندیشی استادان با موضوع وحدت حوزه و دانشگاه در دانشکده فنی و حرفه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، با اشاره به آیات قرآن کریم اظهار داشت: خداوند در آیه 101 سوره آل عمران فرموده است که اگر می‌خواهید در باب وحدت حرکت کنید نقطه حرکت، ارتباط با خداوند است.

امام جمعه موقت قزوین ادامه داد: ارتباط با خداوند، با تقوا بودن، تسلیم در برابر اراده خداوند، چنگ زدن به ریسمان الهی، به فکر دیگران بودن از راه‌های رسیدن به تعالی است.

عابدینی تصریح کرد: اگر دل‌هایمان آنچنان که باید وحدت داشته باشد و در راستای وحدتی توحیدی، الهی، عرفانی و آسمانی باشد، نشانه‌های آن در زندگی ما متجلی خواهد شد.

وی با اشاره به وحدت دشمنان برای نابودی اسلام اضافه کرد: امروز دشمنان تمام تلاش‌ خود را برای نابودی اسلام و تشیع به کار می‌برند و در این راستا با یکدیگر وحدت دارند، ولی این وحدت چون در راه خدا نبوده و در راستای منافع مادی و انسانی است، محقق نخواهد شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان قزوین، دانایی و توانایی را محصول تقوا دانست و خاطرنشان کرد: امروز معنای تقوا به اشتباه جا افتاده، در حالی که انسانی که دارای اندیشه، قدرت، آگاهی، فهم و قدرت تشخیص باشد آن فرد انسان با تقوایی است و ائمه معصومان (ع) نمونه‌ای بارز از انسان‌های با تقوا هستند.

عابدینی اضافه کرد: در این قالب امام خمینی (ره) انسانی اندیشمند و قدرتمند بود و با تقوایی که داشت بسیاری از مسائل و اتفاقات را با قدرت تشخیص خود به پیش می‌برد که نتیجه آن پیروزی انقلاب اسلامی و پیروزی در جنگ تحمیلی بود.

میزان آدمیت انسان‌ها در ارتباط با خداوند مشخص می‌شود

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به نقش وحدت حوزه و دانشگاه متذکر شد: وحدت حوزه و دانشگاه در حال حاضر در اوج خود قرار دارد و برگزاری چنین جلسات هم‌اندیشی نمایانگر این مسأله است که حوزه و دانشگاه برای وحدت بیشتر در تلاش هستند و اگر این دو نهاد با هم وحدت داشته باشند قوی خواهند بود و قوی بودن این دو نهاد موجب اعتلای نظام انقلاب اسلامی می‌شود.

انتهای پیام/77002/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول