اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قیروکارزین:

وحدت حوزه و دانشگاه نیازمند برنامه است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قیروکارزین گفت: تعامل و ارتباط هماهنگ و کارآمد و مؤثر حوزه و دانشگاه نیازمند برنامه و تمهیدات اجرایی است.

وحدت حوزه و دانشگاه نیازمند برنامه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، علی فرزادیان عصر امروز در جلسه کرسی آزاداندیشی دانشگاه آزاد اسلامی قیروکارزین که به مناسبت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه با حضور مسئولان محلی برگزار شد اظهار داشت: حوزه و دانشگاه مانند دو مغز متفکر و قلب تپنده در جامعه اسلامی، نقش سرنوشت‌سازی در تعالی و شکوفایی یا رکود و انحطاط جامعه به عهده دارند.

وی ادامه داد: همدلی و وحدت این دو قشر فرهیخته دست‌مایه گران‌بهایی است که زیربنای تمام دگرگونی‌های اساسی، به ویژه تحول فرهنگی که زیرساخت سایر تحول‌ها است را فراهم می‌سازد.

فرزادیان وجود زبان مشترک و فضای گفت‌وگو و تفاهم و درک متقابل از یکدیگر در این دو قشر را ضروری دانست و تصریح کرد: فقط در این صورت وحدت حوزه و دانشگاه دست‌یافتنی می‌شود چرا که این دانشگاه متعالی و خداپرست است که در کنار حوزه علمیه، تمدن ایرانی اسلامی مد نظر رهبر معظم انقلاب را محقق می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قیروکارزین افزود: این دانشگاه متعالی است که باید با حرکت پا به پای علم و ایمان و پیوند دین و علم به کمک حوزه و دست در دست یکدیگر به سوی اهداف بلند جمهوری اسلامی حرکت کند.

این مقام مسئول گفت: جدایی این دو قشر به گم شدن هدف‌های اصلی و متعالی منتهی شده و مانع پیشرفت و بالندگی می‌شود و این خود هیبت و اقتدار جامعه اسلامی را خدشه‌دار می‌کند و موجب برانگیختن طمع دشمنان اسلام به مسلمانان می‌شود.

وی با بیان این که در عصر حاضر، کارکردهای ویژه هر کدام از حوزه و دانشگاه، تا آنجا آشکار است که نمی‌‌توان‌ آن را انکار کرد افزود: امروزه بدون تردید، حوزه و دانشگاه، به منزله دو بال و در حکم مکمل یکدیگرند و هیچ یک از این دو بدون دیگری کاربرد لازم را ندارد و نیازمندی این دو به یکدیگر، خود، دلیلی عقلی بر ضرورت وحدت میان این دو است.

فرزادیان ادامه داد: بر همین اساس، تعامل و ارتباط هماهنگ و کارآمد و مؤثر حوزه و دانشگاه، مقوله‌ای نیست که به راحتی بتوان از کنار آن گذشت، بلکه باید به عنوان حق جامعه و مسئله‌ای اساسی به آن نگریست و در مورد آن اندیشید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قیروکارزین در پایان بیان داشت: باید پیام‌ها و شعارهای این وحدت را عملیاتی کنیم چرا که اگر این ایده‌ها و آرمان‌ها تنها در محدوده شعار تکرار شده و از برنامه‌ها و یا تمهیدات اجرائی بی‌بهره باشند در همان مراحل اولیه متوقف مانده و به فراموشی سپرده می‌شوند.

انتهای پیام/ 2448/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول