اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده فارس در مجلس خبرگان رهبری:

رضاخان حوزه و دانشگاه را از یکدیگر جدا کرد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: حوزه و دانشگاه از ابتدا یک تشکیلات بود که با آمدن رضا شاه این دو از یکدیگر جدا شدند.

رضاخان حوزه و دانشگاه را از یکدیگر جدا کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور مرکز فیروزآباد، آیت‌الله احمد بهشتی در مراسمی که به مناسبت هفته وحدت حوزه و دانشگاه در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی این شهر برگزار شد اظهار داشت: ایجاد اختلاف در زمینه فرهنگ‌، اعتقادات و ایدئولوژی از جمله اهداف دولتمردان شاهنشاهی بود تا بتوانند حوزه و دانشگاه را از یکدیگر جدا کنند.

وی ادامه داد: قصد دولت رضا شاه با جدا کردن این دو نهاد از یکدیگر، ایجاد فاصله علم از ایمان بود که به خواست خداوند این اتحاد تداوم بیشتری پیدا کرد.

بهشتی تصریح کرد: این دو تشکیلات علم‌آموزی باید در کنار یکدیگر، هم‌صدا، هم‌دست و هم‌عقیده اهداف نظام جمهوری اسلامی را پیش برند.

در این مراسم که با حضور دانشجویان و کارکنان دانشگاه پیام نور فیروزآباد برگزار شد، عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: بشر بدون دعا نمی‌تواند زندگی کند حتی اگر مسلمان نباشد و هیچ عظمتی به اندازه دعاها و نیایش‌های معصومان (ع) نیست.

وی خاطرنشان کرد: قشر دانشجو از زمانی خودش را خوب نشان داد که جانبازی، فداکاری و از خودگذشتگی را برای دفاع از دین و کشور به نمایش گذاشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: عمومی کردن انقلاب اسلامی، بزرگترین هنر حضرت امام خمینی (ره) بود که توانست تمام قشرها را به میدان آورد.

انتهای پیام/ 2448/و/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول