اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی:

تحقق وحدت حوزه و دانشگاه لازمه رسیدن به شرایط مدنظر نظام است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: تحقق وحدت واقعی میان حوزه و دانشگاه لازمه رسیدن به شرایط ایده‌آل و مدنظر نظام است.

تحقق وحدت حوزه و دانشگاه لازمه رسیدن به شرایط مدنظر نظام است

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، کاظم جلالی که ظهر امروز در جمع طلاب حوزه علمیه و دانشجویان دانشگاه‌های شهرستان بناب به مناسبت گرامیداشت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه سخن می‌گفت، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران مفهوم مطلق دینی را زنده کرد، افزود: این کار بزرگی بود که در دنیا انجام دادیم و ظرفیت‌سازی نیز شد.

رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: باید اعتراف کنیم که در بسیاری از جهات در بخش حوزه و دانشگاه کم‌کاری کرده‌ایم.

وی گفت: اگر قصد داریم جامعه اداره شود، هم به حوزه نیاز داریم و هم به دانشگاه، در بسیاری از موضوعات نمی‌شود بدون رسیدن به یک راهکار، کشور را اداره کرد.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون توجه به نقش و جایگاه این دو نهاد نمی‌توان به اوج آرمان‌های انقلاب اسلامی و اندیشه‌های الهی مدنظر امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی رسید.

وی، وحدت بین حوزه و دانشگاه را به معنای بهره‌مندی هر یک از این دو نهاد از همدیگر برای تعالی نظام دانست و گفت: تحقق وحدت واقعی میان حوزه و دانشگاه لازمه رسیدن به شرایط ایده‌آل و مدنظر نظام است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بناب می‌تواند برای تعاملات حوزه و دانشگاه در سطح کشور الگو باشد.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه هنوز درک همدیگر را در بین حوزویان و دانشگاهیان نمی‌بینیم، گفت: ظرفیت‌های خوبی در حوزه و دانشگاه‌های بناب وجود دارد که می‌تواند این وحدت را در عمل تحقق بخشد.

حجت‌الاسلام محمد باقری بنابی افزود: روز وحدت حوزه و دانشگاه نباید برای برگزاری همایش و جلسات خلاصه شود بلکه می‌توان با تشکیل کارگروه‌ها و اتاق فکر در حوزه و دانشگاه اهداف مشترک را دنبال کرد.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، از آمادگی حوزه علمیه ولیعصر(عج) بناب برای برگزاری نشست‌ها و تبادل افکار با دانشگاهیان خبر داد.

وی گفت: با همکاری حوزه و دانشگاه شاهد عملیاتی شدن کارهای پژوهشی بین حوزه و دانشگاه خواهیم بود.

این نماینده مجلس با تأکید بر برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی مشترک در سطح حوزه و دانشگاه اظهارامیداواری کرد؛ با تشکیل چنین جلساتی شهرستان بناب به عنوان پایلوت برای برگزاری چنین جلساتی در سایر دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه کشور مطرح شود.

انتهای پیام/60002/ز/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول