اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله حسینی‌بوشهری:

حوزه و دانشگاه وحدت خود را بازیابند

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه وحدت حوزه و دانشگاه را به یک گمشده تشبیه کرد و گفت: زمانی مصالح عالیه اسلامی در جامعه محقق خواهد شد که با یافتن این گمشده، وحدت یکپارچه این دو بخش را شاهد باشیم.

حوزه و دانشگاه وحدت خود را بازیابند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در نشست هم‌اندیشی هیئت رئیسه دانشگاه‌های استان با مدیر حوزه‌های علمیه و استاندار قم وحدت حوزه و دانشگاه و راهکارهای تعامل و همکاری عملی این دو نهاد مقدس را یکی از مباحث اساسی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی عنوان و گفت: حوزه و دانشگاه به عنوان دو رکن مهم انقلاب اسلامی، همواره نقش محوری در توسعه و پیشرفت و تعیین جهت‌گیری‌های کلی کشور داشته‌اند.

وی با تاکید بر ضرورت همگرایی بیشتر بین مجامع علمی با مراکز حوزوی، وحدت حوزه و دانشگاه را یک گمشده‌ دانست و افزود: زمانی مصالح عالیه اسلامی در جامعه محقق خواهد شد که با یافتن این گمشده، وحدت یکپارچه این دو بخش را شاهد باشیم.

امام جمعه قم از دانشگاه‌های قم به عنوان یکی از ارکان مهم کمک به تحقق وحدت حوزه و دانشگاه یاد کرد و گفت: وجود دانشگاه‌های فاخر با اساتید و دانشجویانی متعهد در قم می‌تواند به شکل گیری حرکت‌هایی بالنده و موثر کلی در این زمینه کمک کند.

انتهای پیام/2258/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول