اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل:

سکونتگاه‌های غیررسمی در اردبیل ساماندهی می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار اردبیل گفت: براساس ابلاغیه جدید وزارت کشور سکونتگاه‌های غیررسمی در شهرها و مناطق مختلف ساماندهی می‌شود که در این زمینه برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات لازم توسط شهرداری اردبیل آغاز شده است.

سکونتگاه‌های غیررسمی در اردبیل ساماندهی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری عصر امروز در جلسه ساماندهی و احیای بافت فرسوده شهری در اردبیل اظهار داشت: دولت تسهیلات ویژه‌ای را در این زمینه ارائه داده و ما با انتخاب مشاور ظرف یک ماه آینده مطالعات خودمان را در مورد توانمندسازی سکونتگاه‌های شهری انجام می‌دهیم.

وی تصریح کرد: با پرداخت تسهیلات این سکونتگاه‌ها ساماندهی و مورد نوسازی قرار می‌گیرند و در کنار آن قرار است با همراهی مسئولان امر از ساخت و سازهای بی‌رویه و غیرقانونی نیز جلوگیری شود.

بدری خاطرنشان کرد: تسهیلات و کمک‌های دولت که شهرداری و شورای شهر از آن استقبال کرده به گونه‌ای صورت می‌گیرد تا نوسازی واحدهای مسکونی انجام شده و در برابر زلزله و حوادث دیگر سکونتگاه‌ها و همچنین واحدهای مسکونی در بافت فرسوده مقاوم‌سازی شود.

این مسئول اضافه کرد: ‌با همکاری شورای شهر پروژه‌هایی را در بافت‌های قدیمی طراحی کرده و در حال اجرا داریم که نوسازی حمام تاریخی وکیل توسط بخش خصوصی و مشارکت شهرداری انجام می‌شود.

وی بیان کرد: اجرای این طرح‌ها در مناطقی که از بافت فرسوده برخوردار هستند، می‌تواند الگوی مناسب برای بهسازی و توسعه فضاهای شهری باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهردار اردبیل ادامه داد:‌ در کنار آن در محدوده بافت فرسوده شهری و در منطقه جمشیدآباد در زمین ساختمان اتوبوسرانی پروژه مشارکتی اجرا می‌شود و علاوه بر آن پارکینگ طبقاتی درخشان با مشارکت بخش خصوصی اجرا می‌شود.

بدری در ادامه سخنان خود یادآور شد: ما در اکثر محلات با سه شاخصه ریزدانگی، عدم نفوذپذیری و کم بودن عرض معبر مطالعات و ساخت و سازها در بافت فرسوده را در دستور کار قرار دادیم که این اقدامات در مناطقی همچون گلمغان، سلمان‌آباد، محله نیار، جمشیدآباد و جمعه مسجد مصوب شده و جزو بافت فرسوده شهری محسوب می‌شوند.

وی به ارائه تخفیف 50 درصدی عوارض و پروانه ساختمانی اشاره کرد و گفت: ما به سازندگان واحدهای مسکونی در محدوده بافت فرسوده تخفیف‌های ویژه‌ای را ارائه می‌کنیم تا راغب به ساخت و ساز و همچنین استفاده از فضاهای شهری باشند.

انتهای پیام/62006/ش/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول