اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت برق کردستان خبر داد

ساماندهی وضعیت برق سکونتگاه‌های غیررسمی کردستان / کنتورهای برق روستایی تک‌خوانی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت برق استان کردستان از ساماندهی وضعیت برق سکونتگاه‌های غیررسمی در این استان خبر داد.

ساماندهی وضعیت برق سکونتگاه‌های غیررسمی کردستان / کنتورهای برق روستایی تک‌خوانی می‌شود

محمدمصطفی نجفیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: ظرف مدت دو سال به افرادی که در این مناطق اقدام به ساخت‌ و‌ ساز غیرمجاز کرده بودند به صورت موقت برای تعیین تکلیف و با مجوز شهرداری امتیاز  برق واگذار شده است.

 

وی با بیان اینکه اجرای این طرح تا حدودی موجب سر و سامان یافتن سکونتگاه‌های غیررسمی در حاشیه شهرستان‌های استان شد، تصریح کرد: در حال حاضر این مصوبه لغو شده و مشکلات خاصی را به همراه دارد که در حال رایزنی با مسئولان استانی و کشوری برای رفع این مشکل هستیم.

 

مدیرعامل شرکت برق استان کردستان در ادامه به  وجود 500 هزار مشترک نیروی برق در استان اشاره کرد و گفت:  86 درصد از مشترکین برق استان در بخش خانگی هستند که حدود 43 درصد برق استان را مصرف می‌کنند.

 

به گفته نجفیان، 10 درصد از مشترکان برق مربوط به بخش تجاری است که بیش از 5 درصد از برق مصرفی استان را به خود اختصاص می‌دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: به دلیل صنعتی نبودن کردستان تنها 4 درصد از مشترکین برق در بخش صنعت قرار دارند و 10 درصد از برق استان را مصرف می‌کنند.

 

* کنتورهای برق مشترکین روستایی کردستان تک‌خوانی می‌شود

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از تک‌خوانی کردن کنتورهای مشترکین برق روستایی به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری این شرکت نام برد و گفت: موضوع تک‌خوانی شدن کنتور برق روستاهای بالای 200 خانوار به عنوان یکی از مصوبات سفر سوم هیئت دولت به استان است که باید ظرف مدت 3 سال اجرایی شود.

 

به گفته نجفیان، این موضوع یکی از خواسته‌های به حق مشترکین روستایی است و تحقق آن تأثیر زیادی در افزایش رضایتمندی آنان خواهد داشت.

 

وی افزود: به همین منظور برنامه‌های مطالعاتی در چند روستای شهرستان‌های سقز، کامیاران و سروآباد انجام شده است و در آینده نزدیک تک‌خوانی شدن کنتورهای برق در این روستاها محقق می‌شود.

 

به گفته مدیرعامل شرکت برق استان کردستان، اجرای این طرح مستلزم تحقق تعهدات دولت و وزارت نیرو در خصوص تأمین اعتبار مورد نیاز برای احداث زیر ساخت‌ها و بسترهایی برای آن است.

 

انتهای پیام/79002/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول