اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال خراسان‌رضوی:

39 درصد طلاق­‌های ثبت شده در مشهد مربوط به دوران عقد است

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال خراسان‌­ رضوی گفت: در هشت ماهه سپری شده سال جاری 5 هزار و 879 مورد واقعه طلاق در مشهد ثبت شد که در این راستا 39 درصد طلاق­‌های ثبت شده در مشهد مربوط به دوران عقد است.

39 درصد طلاق­‌های ثبت شده در مشهد مربوط به دوران عقد است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدحسین نیری ظهر امروز و در نشست خبری که در سالن کنفرانس اداره­ کل ثبت احوال خراسان­‌رضوی برگزار شد با ارائه آماری در ارتباط با ثبت وقایع چهار گانه در ثبت احول خراسان­‌رضوی اظهار داشت: بر اساس آمار موجود در هشت ماهه نخست سال جاری 9 هزار و 848 مورد طلاق در استان خراسان­‌رضوی ثبت شد.

وی افزود: 34 درصد طلاق­‌ها در خراسان­‌رضوی در دوران عقد صورت گرفت همچنین ثبت این تعداد طلاق در هشت ماهه نخست سال در خراسان­‌رضوی بیانگر رشدی در حدود 6.6 درصد است.

نیری به میانگین سن طلاق در استان خراسان­‌رضوی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: میانگین سن مردان در ثبت واقعه طلاق در خراسان­‌رضوی در حدود 33.2 سال و در زنان 28.8 سال است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان­‌رضوی در ادامه به آمار ثبت شده در واقعه طلاق در مشهد پرداخت و گفت: در هشت ماهه نخست سال جاری 5 هزار و 879 مورد واقعه طلاق در مشهد ثبت شد که در این راستا 39 درصد طلاق­‌های ثبت شده در مشهد مربوط به دوران عقد است.

نیری در ادامه افزود: میانگین سن طلاق در مشهد نیز در میان مردان در حدود 34 سال است و در زنان 29.6 سال ثبت شده است همچنین در وقایع طلاق در استان خراسان­‌رضوی، 84.8 درصد طلاق­ها در مناطق شهری و 15.2 درصد در مناطق روستایی به ثبت رسیده است.

ثبت 53 هزار ازدواج در خراسان­‌رضوی در 8 ماه

مدیرکل ثبت احوال خراسان­‌رضوی در ادامه به آمار ثبت شده در حوزه ازدواج پرداخت و گفت: در هشت ماه نخست سال جاری 53 هزار و 368 ازدواج در استان خراسان­‌رضوی ثبت شده است که این تعداد نسبت به سال گذشته در حدود 7.7 درصد کاهش نشان می­‌دهد.

وی با اشاره به آمار مشهد در ثبت وقایع ازدواج اظهار داشت: در هشت ماهه سال جاری در مشهد 25 هزار و 476 مورد ازدواج ثبت شد که در این ارتباط این میزان ازدواج در مشهد نسبت به مدت مشابه 6.1 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان­‌رضوی ادامه داد: بیشترین درصد ازدواج­‌ها مربوط به زوجین هم سن است و بعد از آن بیشترین ازدواج­‌ها در ارتباط با افرادی است که تفاوت سنی آنها در حدود سه تا چهار سال بوده است همچنین میانگین سن ازدواج در خراسان­‌رضوی در مردان 26.6 سال است و در زنان 22 سال ثبت شده است.

انتهای پیام/70001/صا/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول