اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره بهزیستی استان اصفهان:

تهاجم فرهنگی مهم‌ترین عامل رشد طلاق است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره بهزیستی استان اصفهان گفت: تهاجم فرهنگی، اعتیاد و مسائل اقتصادی مهم‌ترین عوامل رشد بی‌رویه آمار طلاق در سطح کشور و در استان اصفهان هستند.

تهاجم فرهنگی مهم‌ترین عامل رشد طلاق است

محمود محمودزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خمینی‌شهر اظهار کرد: آمار طلاق در شش ماه نخست امسال نشان از رشد بی‌رویه معضل طلاق در استان و کاهش ازدواج را دارد و می‌توان گفت آمار استان ما، هم اکنون با رشد مثبت طلاق و رشد منفی ازدواج روبه‌رو است.

وی با اشاره به اینکه چنین آماری برای کشوری با محوریت جمهوری اسلامی و معتقد به کرامت خانواده، مطلوب و مورد توقع نیست، افزود: مبارزه با معضل طلاق و پیشگیری از توسعه این آسیب اجتماعی نیازمند یک اقدام دسته جمعی، آگاهانه، فراگیر و همه جانبه از سوی تمامی دستگاه‌ها و نهادها و به ویژه مردم را می‌طلبد.

مدیرکل اداره بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: وجود چنین آماری حق استان اصفهان با توجه و جایگاه فرهنگی و مذهبی که دارد نیست و در حال حاضر در اصفهان نسبت به سال گذشته ازدواج رشد منفی و طلاق رشد مثبت داشته است این معضل برای استان اصفهان زیبنده نیست.

وی در مورد عامل این معضل گفت: مقصر اصلی همه ما و حتی خانواده‌ها هستیم، تهاجم فرهنگی، اعتیاد و مسائل اقتصادی مهم‌ترین عوامل رشد بی‌رویه آمار طلاق در سطح کشور و در استان اصفهان هستند. 

محمودزاده ضمن تاکید بر اینکه عوامل بسیاری در امر طلاق دخیل هستند، اضافه کرد: بیش از هر چیز و در صدر همه عوامل تهاجم فرهنگی و تأثیر بیش از حد آن از طریق ماهواره‌ها ضربات جبران ناپذیری را بر پیکره خانواده‌ها وارد می‌آورد.

وی اضافه کرد: اعتیاد و مشکلات اقتصادی نیز به عنوان دو عامل بسیار مهم نقشی اساسی در از هم پاشیدن بنیان خانواده‌ها ایفا می‌کنند.

انتهای پیام/63001/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول