اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان سمنان خبر داد

افزایش 6.7 درصدی طلاق‏ها در سمنان / ازدواج هم 9.4 درصد کاهش یافت

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان سمنان از افزایش 6.7 درصدی طلاق‏ها در شهرستان‏های مختلف این استان خبر داد و گفت: امسال میزان ازدواج‏های ثبت شده در استان سمنان نیز 9.4 درصد کاهش یافته است.

افزایش 6.7 درصدی طلاق‏ها در سمنان / ازدواج هم 9.4 درصد کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عباس‏علی طالب ‏بیدختی پیش از ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه و مطبوعات که در سالن جلسات اداره کل ثبت احوال استان سمنان برگزار شد، به تحلیل وقایع حیاتی در استان سمنان پرداخت و اظهار داشت: در هشت ماهه سال 1390 در مجموع 728 واقعه طلاق در شهرستان‏های مختلف استان سمنان ثبت شده بود که این رقم امسال 6.7 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: در مدت مشابه سال‏جاری، 777 مورد طلاق در استان سمنان ثبت شد و این نشان می‏دهد که واقعه طلاق در این استان با رشد 49 موردی همراه بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان سمنان همچنین با بیان اینکه در استان سمنان متأسفانه با کاهش 9.4 درصدی میزان ازدواج‏ها مواجه هستیم، گفت: شمار ازدواج‏های ثبت شده در این استان در هشت ماهه سال‏جاری به 4 هزار و 196 مورد رسیده است.

طالب ‏بیدختی خاطرنشان کرد: این در حالی است که در مدت مشابه سال 90 در استان سمنان 4 هزار و 632 مورد ازدواج ثبت شده بود، اما امسال 436 مورد از آن کاسته شده است.

* نرخ طلاق در سمنان از میانگین کشوری کمتر است

مدیرکل ثبت احوال استان سمنان در بخش دیگری از سخنان خود به بررسی ریزتر موضوع طلاق پرداخت و بیان داشت: با این همه، نرخ طلاق در استان سمنان از میانگین کشوری کمتر است.

طالب‏ بیدختی ابراز داشت: نرخ طلاق در کل کشور حدود 1.9 درصد بوده، اما در استان سمنان با تفاوتی اندک، حدود 1.8 درصد است.

وی عنوان کرد: مشکلاتی که از نظر ثبت وقایع طلاق خارج از استان سمنان در این استان و به خصوص در دفتر ایوانکی وجود داشت، تا حدود زیادی رفع شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان سمنان افزود: شمار شهرستان‏های استان سمنان در سالیان اخیر از چهار به هفت شهرستان افزایش یافته و از همین رو لازم است تا ثبت وقایع در این شهرستان‏ها تفکیک شود.

* ولادت و وفات در سمنان هر دو افزایش یافت

مدیرکل ثبت احوال استان سمنان همچنین در تحلیل وقایع حیاتی ولادت و وفات در استان سمنان اظهار داشت: در هشت ماه سال گذشته، 6 هزار و 373 مورد ولادت در استان سمنان ثبت شد که این رقم، امسال به عدد 6 هزار و 555 مورد رسیده است.

طالب ‏بیدختی اضافه کرد: آمارها در این بخش نشان می‏دهد که واقعه ولادت در استان سمنان با 182 مورد افزایش، رشد 2.9 درصدی داشته است.

وی همچنین از ثبت 2 هزار و 55 مورد وفات در استان سمنان در هشت ماهه امسال خبر داد و گفت: آمارها در این بخش تفاوت چندانی با سال گذشته نداشته و رشدی بالغ بر هشت دهم درصد را نشان می‏دهد.

مدیرکل ثبت احوال استان سمنان در پایان یادآور شد: سال گذشته 2 هزار و 39 مورد وفات در استان سمنان طی هشت ماه رخ داده بود که این رقم در سال‏جاری 16 مورد افزایش داشته است.

انتهای پیام/22492/ذ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول