اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه آهن کرمان خبر داد

رشد 326 درصدی صادرات کالا از راه آهن کرمان

خبرگزاری فارس: پاسیار مدیرکل راه آهن استان کرمان گفت: صادرات کالا از راه آهن کرمان طی شش ماهه نخست سال جاری 326 درصد رشد را نشان می‌دهد.

رشد 326 درصدی صادرات کالا از راه آهن کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهرداد پاسیار یکشنبه شب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه راه آهن استان کرمان محدوده ایستگاه 26 در استان یزد تا ایستگاه خودروسازی بم را پوشش می‌دهد، اظهار داشت: سالن‌های جدید مسافری محور کرمان - یزد با ظرفیت 324 مسافر در سال جاری راه‌اندازی شده است.

وی جداسازی قطار زاهدان را از دیگر اقدامات انجام شده اداره کل راه آهن استان کرمان طی سال جاری بیان کرد و افزود: امکان حمل خودروی مسافران قطار کرمان - مشهد نیز فراهم شده است.

پاسیار تصریح کرد: واگن در نظر گرفته شده برای حمل خودروی زائران در دو طبقه و با ظرفیت حمل 10 دستگاه خودرو به صورت یک روز در میان است.

وی از رشد 326 درصدی صادرات کالا از راه آهن کرمان طی شش ماهه نخست سال جاری خبر داد و ابراز داشت: جذب بارهای متعدد صادراتی از جمله علل این افزایش بوده است.

پاسیار میزان بار خالص حمل شده طی شش ماهه نخست سال جاری از راه آهن کرمان را 36 میلیون و 628 هزار و 205 تن کیلومتر و میزان بار ناخالص حمل شده را 76 میلیون و 490 هزار و 645 تن کیلومتر ذکر کرد و افزود: این رقم‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 31 و 13 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی از راه‌اندازی سرویس اینترنت وایرلس در ایستگاه راه آهن زرند خبر داد و خاطرنشان کرد: برای رفاه حال مسافران و تحقق ایجاد و توسعه دولت الکترونیک این ایستگاه به سیستم اینترنت مجهز شده است.

پاسیار وجود ایمنی را از جمله ویژگی‌های حمل و نقل ریلی نسبت به حمل و نقل جاده‌ای دانست و گفت: حمل و نقل ریلی موجب کاهش چشم‌گیر مصرف سوخت، سوانح و ترافیک جاده‌ای می‌شود.

انتهای پیام/80019/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول