اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی:

50 درصد صادرات محصولات لبنی و شیرینی کشور از آذربایجان‌شرقی صورت می‌گیرد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی از کاهش عوارض صادراتی کالاهای لبنی، شیرینی، شکلات و ماکارونی خبر داد و گفت: 50 درصد صادرات این محصولات از آذربایجان‌شرقی صورت می‌گیرد.

50 درصد صادرات محصولات لبنی و شیرینی کشور از آذربایجان‌شرقی صورت می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدجعفر عظمایی صبح امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و صادرکنندگان که با حضور هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تبریز و جمعی از صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی برگزار شد، از پیگیری سازمان برای کاهش یافتن قابل توجه عوارض صادراتی کالاهایی نظیر لبنیات، شیرینی، شکلات و ماکارونی در استان خبر داد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیش از 50 درصد صادرات محصولات لبنی، شیرینی، شکلات و ماکارونی کشور از آذربایجان‌شرقی صورت می‌گیرد، توجه ویژه به مسائل و مشکلات صادراتی این بخش در برنامه سازمان قرار داشته و پیگیری‌های مکرر و موثر منتج به کاهش عوارض صادراتی محصولات فوق و هموارتر شدن مسیر صادرات این محصولات مزیت‌دار شده است.

عظمایی تصریح کرد: تولیدات واحدهای تولیدکننده لبنیات، شکلات، انواع بیسکوئیت، ماکارونی، مربا، شربت و شیرینی مشمول پرداخت عوارض صادراتی بین پنج تا 15 درصد شده است.

وی اظهار کرد: در این جلسه همچنین نحوه بازرسی از واحدهای تولیدی، عوارض جدید واردات کالا و تغییرات آن و نیز چگونگی برطرف کردن مشکلات واحدهای تولیدی بررسی شد.

سازمان توسعه تجارت ایران طی بخشنامه‌ای صادرات 52 قلم کالا در کشور را ممنوع اعلام کرد و پس از مدتی، متن بخشنامه با ممنوعیت صادرات 39 قلم کالا و مشمول شدن 34 قلم کالای دیگر به پرداخت عوارض‌ تغییر کرد.

انتهای پیام/60001/ز/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول