اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 8 ماهه نخست سال‌جاری صورت گرفت

صادرات 244 میلیون دلار کالا از قزوین به کشورهای خارجی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: در هشت ماهه نخست سال‌جاری، 270 هزار تن کالا به ارزش 244 میلیون دلار از این استان به کشورهای خارجی صادر شده است.

صادرات 244 میلیون دلار کالا از قزوین به کشورهای خارجی

به گزارش فارس از قزوین، حسن جمشیدی‌ها در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه و برتر استان قزوین که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: این مراسم در حالی برگزار شده که در شرایط کنونی، نقش و اهمیت صادرات غیرنفتی نمایان‌تر شده و اگر امروز تحریم نفتی را به عنوان فرصتی برای رهایی از اقتصاد تک‌محصولی نفت بدانیم، متوجه جایگاه ویژه صادرات غیرنفتی می‌شویم.

وی افزود: نفت به عنوان یک کالای استراتژیک، متعلق به نسل‌های آینده است و تحریم‌ها فرصتی است تا به صادرات غیرنفتی بیشتر توجه شود و در این بین نیز جایگاه صادر‌کننده ویژه است.

این مسئول عنوان کرد: بنابراین تحریم نفتی می‌تواند فرصتی برای خروج از صادرات تک‌محصولی به شمار رود و زمینه را برای صادرات محصولات غیر‌نفتی گسترده‌تر کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با اشاره به نقش صادرات در زمینه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی جامعه اضافه کرد: صادرات سبب رشد بنگاه‌های اقتصادی و افزایش اشتغالزایی در جامعه می‌شود، از سوی دیگر در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی نیز نقش بسیار مهمی دارد.

جمشیدی‌ها گفت: بیشتر ناهنجاری‌های اجتماعی ریشه در بیکاری دارند، بنابراین با رشد صادرات زمینه‌های ایجاد شغل نیز افزایش یافته و بسیاری از معضلات اجتماعی به این وسیله رفع می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت بنگاه‌های اقتصادی ادامه داد: بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی کشور از تمام ظرفیت خود استفاده نمی‌کنند و بسیاری از آنها ظرفیتی بیش از نیاز داخلی دارند و در این شرایط سخت می‌توانند وارد عرصه صادرات شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سال گذشته، 390 میلیون دلار صادرات از استان قزوین به کشورهای خارجی صورت گرفته که این عدد نسبت به سال 89، رشد 44 درصدی داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با اشاره به عمده کالاهای صادراتی استان بیان داشت: عمده کالاهای صادراتی از استان قزوین شامل مواد شوینده، کاشی و سرامیک، انواع کابل برق، کشمش، لوله، سی.دی و دی.وی.دی است.

جمشیدی‌ها یادآور شد: عمده کالاهای صادراتی استان در این مدت پودر شوینده، آهن‌آلات، شیرخشک، مواد اولیه، موکت و کف‌پوش، چرخ خیاطی، سی‌.دی و دی‌.وی‌.دی بوده و در خصوص سه کالا شامل مفتول مسی، کاشی و سرامیک و فرومولیبدن، صادرات کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در بین کشورهایی که صادرات کالا از قزوین به آنها صورت گرفته، بیشترین حجم صادرات به کشور عراق به میزان 140 هزار تن به ارزش 95 میلیون دلار بوده و ترکیه، هند، افغانستان، امارات، آذربایجان، سوریه، ازبکستان، ایتالیا، ارمنستان و هلند نیز از دیگر کشورهای بازار هدف صادرات کالا به شمار می‌روند.

این مسئول با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این سازمان متذکر شد: در راستای بسترسازی برای افزایش صادرات در هشت ماهه سال‌جاری چهار هیئت تجاری از کشورهای ترکیه، پاکستان، چین و عراق به این استان وارد شده و دو هیئت تجاری نیز از قزوین به روسیه و عراق اعزام شده‌اند.

انتهای پیام/77001/ن/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول