اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد

صادرات 1050 قلم کالای ایرانی به 151 کشور

خبرگزاری فارس: نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی ایران گفت: صادرکنندگان ما در شرایط دشوار تحریم یک هزار و 50 قلم کالای ایرانی را به بیش از 151 کشور صادر می‌کنند.

صادرات 1050 قلم کالای ایرانی به 151 کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محسن جلال‌پور پیش از ظهر امروز در همایش بزرگداشت روز صادرات و تجلیل از صادرکنندگان برگزیده سال 91  استان کرمان اظهار داشت: اقتصاد مردمی و مردمی کردن اقتصاد اصلی‌ترین محور اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: حقیقت‌های بسیاری برای ما و مسئولان طی 11 ماه گذشته به علت تحریم‌های جدی علیه ایران به صورت ناجوانمردانه شفاف شده است.

جلال‌پور ابراز داشت: طی ماه‌های گذشته هرچه وابستگی ما به نفت کمتر شده است توانسته‌ایم به تولید بخش خصوصی و ظرفیت‌های کشور اتکا کنیم.

وی از افزایش 32 درصدی صادرات کالاهای غیر نفتی طی هشت ماهه نخست سال جاری و کاهش 30 درصدی صادرات کالاهای پتروشیمی و محصولات نفتی خبر داد.

جلال‌پور بیان کرد: اقتصاد مقاومتی به معنی وابسته بودن به توان بخش خصوصی و صادرات و تولیدات بخش خصوصی است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان کرمان تصریح کرد: شاید امروز موقعیت خوبی برای صادرکنندگان بخش خصوصی باشد که از آن چه در توان داریم برای تحقق آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون به کار گیریم.

جلال‌پور بر اساس تحقیقات صورت گرفته در جهان مشخص شده که کشورهای صادرات‌محور به واحدهای کوچک و متوسط وابسته هستند و این واحدها در ایران به پشتیبانی نیاز دارند.

وی با بیان اینکه بیش از 70 درصد صادرات دنیا از طریق واحدهای کوچک و متوسط صورت می‌گیرد، افزود: بخش خصوصی باید در زمینه‌های تولید، فرآوری، صادرات و بازاریابی با اهمیت ویژه‌ای به این بنگاه‌های کوچک و متوسط نگاه کند.  

جلال‌پور اذعان داشت: شرایط امروز ایران تسهیل در برابر تحریم را ایجاب می‌کند و ایران امروز این امکان را دارد تا با مدیریت کارآمد و شایسته، اقتصادی را در دهه‌های آتی در مسیر خود قرار دهد که هر تحریم و فشاری که از خارج از کشور به ایران اعمال شود امکان گذر از آن و عدم تاثیر را در آن ببینیم.

این فعال بخش خصوصی توجه به زنجیره تولید از دیگر علت‌های موفقیت کشورهای صادرات‌محور برشمرد و افزود: باید از الف تا ی مسیر در بخش‌های مختلف مانند حوزه معادن را تسهیل کرد.

جلال‌پور با اشاره به 45 میلیارد دلار صادرات از ایران در سال گذشته عنوان کرد: ایران از نظر جغرافیایی ظرفیت خوبی برای حضور در بازارهای بین‌المللی دارد و بازارهای ایران در دیگر کشورها بی‌نظیر است.

وی ابراز داشت: صادرکنندگان ما در شرایط دشوار تحریم یک هزار و 50 کالا را به بیش از 151 کشور صادر می‌کنند.

جلال پور نگاه جامع و کامل به قوانین صادراتی را از دیگر موارد مورد توجه کشورهای صادرات‌محور خواند و تصریح کرد: صادرات در درازمدت اتفاق می‌افتد و باید زیرساخت‌های آن را فراهم کنیم.

وی نگاه کامل و پیشرو و همچنین تدوین سند استراتژی در زمینه صادرات را ضروری دانست و افزود: تدوین این سند در دستور کار سازمان توسعه تجارت کشور قرار گرفته است که امیدواریم به سرعت تدوین و تایید شود و با آمد و رفت هر مسئولی تغییر نکند.

جلال‌پور تصریح کرد: اگر در بحث صادرات حمایت لازم صورت گیرد و در امر تولید و فرآوری نیز امور تسهیل شود به سرعت می‌توانیم کشورهای منطقه را در زمینه صادرات پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام /80019/خ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول