اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت آموزش و پرورش چرام صورت گرفت

برگزاری کارگاه آموزشی والدین هوشیار در چرام

خبرگزاری فارس: کارگاه آموزشی والدین هوشیار با موضوعات مهارت‌های زندگی، سبک فرزندپروری و روش‌های پیش‌گیری از اعتیاد با حضور 400 نفر از اولیای دانش‌آموزان چرامی در این شهرستان برگزار شد.

برگزاری کارگاه آموزشی والدین هوشیار در چرام

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام صبح امروز کارگاه آموزشی والدین هوشیار با موضوعات مهارت‌های زندگی، سبک فرزند‌پروری و روش‌های پیش‌گیری از اعتیاد با حضور فرماندار، رئیس آموزش و پرورش شهرستان چرام و جمعی از مسئولین محلی برگزار شد.

در این کارگاه، آموزش‌های لازم در خصوص شیوه‌های پیش‌گیری و مقابله در برابر اعتیاد جوانان به اولیا ارائه شد.

همچنین در این مراسم که با حضور 400 نفر از اولیای دانش‌آموزان مدارس شهرستان چرام در دبیرستان شبانه‌روزی حضرت‌زینب (س) تشکیل شد، محمدقلی جمالی رئیس آموزش و پرورش شهرستان چرام ضمن تقدیر و تشکر از حضور اولیای دانش‌آموزان و همکاران، داشتن فرزند را یکی از الطاف بزرگ خداوند برشمرد و در ادامه از خانواده به عنوان محوری‌ترین نهاد در تربیت و پرورش فرزندانی متعهد و مؤثر نام برد.

وی به بیان اهمیت نقش والدین در پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی که فرزندان را تهدید می‌کند، گفت: والدین می‌توانند نقش تعیین کننده‌ای در ایجاد انگیزش و رفتارهای درست برای دانش‌آموزان داشته باشند.

این مسئول هدف از برگزاری این کارگاه را در جهت بالا بردن سطح آگاهی خانواده‌ها در خصوص آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه آسیب‌های ناشی از مواد مخدر و بالا بردن توانایی والدین در خصوص نحوه ارتباط با فرزندان دانست.

وی همچنین دادن آگاهی و اطلاعات لازم به والدین در خصوص آسیب‌های اجتماعی‌، آشنا کردن اولیا با علائم و آثار گرفتاری فرزندان در دام بزه‌کاری و آسیب‌های اجتماعی و افزایش مهارت اولیا در مورد نحوه رفتار با فرزندان و همچنین پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی را از اهداف کلی این دوره آموزشی بر‌شمرد‌.

جمالی عنوان کرد: برخورد صحیح با فرزندان، تشویق و ایجاد انگیزه برای کارهای درست در فرزندان و آموختن آداب و رسوم اجتماعی چند اصل ضروری در تربیت فرزندان است.

وی افزود: معضلات و خطرات زیادی در اجتماع فرزندان ما را تهدید می‌کند که با برگزاری چنین کارگاه‌های تا حدودی می‌توان جوانان و خانواده‌های آن‌ها را از این خطرات آگاه کرد. 

انتهای‌پیام/82002/م/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول