به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، احمد مجتهدی ظهر امروز در همایش تجلیل از معلمان پژوهنده ناحیه دو زنجان اظهار داشت: اجرای نظام رتبهبندی در آموزش و پرورش فعالیتهای پژوهشی را افزایش خواهد داد.
وی با بیان اینکه نظام رتبهبندی زمان بیشتری برای فعالیتهای علمی در حوزه آموزش در اختیار معلمان قرار خواهد داد، ادامه داد: با افزایش فعالیتهای پژوهشی، رشد و بالندگی مدارس نیز افزایش خواهد یافت.
معاون پژوهشی، آموزشی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش زنجان، هدفگذاری نظام آموزشی کشور را در راستای ارتقای وضعیت پژوهشی عنوان کرد و یادآور شد: بدون انجام پژوهش اقدامات اجرایی نتیجهبخش نخواهد بود.
وی نتایج اجرای نظام رتبهبندی را بسیار مثبت ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: با عملیاتی شدن نظام رتبهبندی، معیشت معلمان نیز بهبود خواهد یافت.
مجتهدی ادامه داد: معلمان در نظام رتبهبندی زمان بیشتری را برای فعالیت پژوهشی اختصاص خواهند داد که این امر سطح کیفی آموزشی در مدارس را افرایش میدهد.
معاون پژوهشی، آموزشی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش زنجان به سند تحول بنیادین در نظام آموزش کشور اشاره کرد و اظهار داشت: این سند، دانشآموزان را تبدیل به پژوهشگران جوان خواهد کرد.
وی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین معلمان دیگر کارمند نخواهند بود، افزود: دبیران مدارس باید به اساتید پژوهشی تبدیل شوند.
مجتهدی بیان داشت: سند تحول بنیادین از مجموع پژوهشها و فعالیتهای علمی تشکیل شده است.
معاون پژوهشی، آموزشی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش زنجان با تاکید بر برنامهریزی برای ایجاد محیط پژوهشی در مدارس، عنوان کرد: توجه به فضای پژوهشی، دارای اهمیت بسیاری است.
* هر سال 20 درصد مدارس استان هوشمندسازی خواهد شد
وی با تأکید بر حرکت مدارس به سمت هوشمندسازی اذعان داشت: هر سال باید 20 درصد مدارس استان هوشمندسازی شوند.
مجتهدی ابراز داشت: در بیش از 15 درصد مدارس استان در سالجاری هوشمندسازی صورت گرفته است.
معاون پژوهشی، آموزشی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش زنجان با بیان اینکه دین مبین اسلام به امر پژوهش تأکیدات بسیاری کرده است، اضافه کرد: یکی از معیارهای ارزشگذاری در دین اسلام، علم است.
وی به آموزههای قرآن کریم اشاره کرد و خاطرنشان کرد: آیا آنهایی که میدانند با آنهایی که نمیدانند برابرند.
انتهای پیام/73002/ذ/ف4004