اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل آموزش و پرورش زنجان:

نظام رتبه‌بندی آموزش و پرورش در سال‌جاری اجرایی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی، آموزشی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: نظام رتبه‌بندی آموزش و پرورش در سال‌جاری اجرایی خواهد شد.

نظام رتبه‌بندی آموزش و پرورش در سال‌جاری اجرایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، احمد مجتهدی ظهر امروز در همایش تجلیل از معلمان پژوهنده ناحیه دو زنجان اظهار داشت: اجرای نظام رتبه‏بندی در آموزش و پرورش فعالیت‏های پژوهشی را افزایش خواهد داد.

وی با بیان اینکه نظام رتبه‌بندی زمان بیشتری برای فعالیت‌های علمی در حوزه آموزش در اختیار معلمان قرار خواهد داد، ادامه داد: با افزایش فعالیت‏های پژوهشی، رشد و بالندگی مدارس نیز افزایش خواهد یافت.

معاون پژوهشی، آموزشی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش زنجان، هدف‌گذاری نظام آموزشی کشور را در راستای ارتقای وضعیت پژوهشی عنوان کرد و یادآور شد: بدون انجام پژوهش اقدامات اجرایی نتیجه‌بخش نخواهد بود.

وی نتایج اجرای نظام رتبه‌بندی را بسیار مثبت ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: با عملیاتی شدن نظام رتبه‌بندی، معیشت معلمان نیز بهبود خواهد یافت.

مجتهدی ادامه داد: معلمان در نظام رتبه‌بندی زمان بیشتری را برای فعالیت پژوهشی اختصاص خواهند داد که این امر سطح کیفی آموزشی در مدارس را افرایش می‏دهد.

معاون پژوهشی، آموزشی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش زنجان به سند تحول بنیادین در نظام آموزش کشور اشاره کرد و اظهار داشت: این سند، دانش‌‌آموزان را تبدیل به پژوهشگران جوان خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین معلمان دیگر کارمند نخواهند بود، افزود: دبیران مدارس باید به اساتید پژوهشی تبدیل شوند.

مجتهدی بیان داشت: سند تحول بنیادین از مجموع پژوهش‏ها و فعالیت‏های علمی تشکیل شده است.

معاون پژوهشی، آموزشی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش زنجان با تاکید بر برنامه‌ریزی برای ایجاد محیط پژوهشی در مدارس، عنوان کرد: توجه به فضای پژوهشی، دارای اهمیت بسیاری است.

* هر سال 20 درصد مدارس استان هوشمندسازی خواهد شد

وی با تأکید بر حرکت مدارس به سمت هوشمندسازی اذعان داشت: هر سال باید 20 درصد مدارس استان هوشمندسازی شوند.

مجتهدی ابراز داشت: در بیش از 15 درصد مدارس استان در سال‌جاری هوشمندسازی صورت گرفته است.

معاون پژوهشی، آموزشی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش زنجان با بیان اینکه دین مبین اسلام به امر پژوهش تأکیدات بسیاری کرده است، اضافه کرد: یکی از معیار‏های ارزش‌گذاری در دین اسلام، علم است.

وی به آموزه‏های قرآن کریم اشاره کرد و خاطرنشان کرد: آیا آنهایی که می‌دانند با آن‏هایی که نمی‏دانند برابرند.

انتهای پیام/73002/ذ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول