اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی خبر داد

ثبت 4 و نیم مورد ازدواج در هر ساعت در آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی گفت: هر ساعت چهار و نیم مورد ازدواج در استان آذربایجان غربی به ثبت می‌رسد.

ثبت 4 و نیم مورد ازدواج در هر ساعت در آذربایجان‌غربی

محمد جوان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: میزان وقوع طلاق در هشت ماه سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش یافته است، از این رو می‌طلبد برای بهبود این آمار و کاهش اختلافات خانوادگی به طور مستمر تلاش شود تا زندگی‌های کمتری در آستانه فروپاشی قرار گیرند.

این مسئول با بیان اینکه برای رفع اختلافات و استحکام بنیان خانواده‌ها باید اهتمام شود، تصریح کرد: امسال 3 هزار و 547 مورد طلاق در اداره‌های ثبت احوال استان به ثبت رسیده در حالی که سال گذشته 3 هزار و 87 مورد طلاق به وقوع پیوسته و ثبت شده بود.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی به افزایش واقعه ازدواج در سال جاری اشاره کرد و افزود: 26 هزار و 71 مورد ازدواج در سال جاری به وقوع پیوسته است در حالی که سال گذشته 25 هزار و 520 مورد ازدواج در استان واقع شده در اداره ثبت احوال مناطق مختلف استان به ثبت رسیده است.

جوان با بیان اینکه در هر ساعت چهار و نیم مورد ازدواج به ثبت می‌رسد، ادامه داد: در این استان میانگین سنی ازدواج برای بانوان 23 سال و نیم و برای آقایان 26 سال است.

وی میانگین سنی استان را 24 و نیم عنوان و این وضعیت سنی را مطلوب ارزیابی کرده و افزود: شرایط سنی جمعیت استان خوب بوده و در شرایط کار و تلاش قرار دارد به طوری که این مسئله در امور مختلف استان اعم از اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تاثیرهای مطلوبی در بردارد.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی به جمعیت استان اشاره کرد و متذکر شد: این استان 3 میلیون و 6 هزار و 509 نفر جمعیت دارد به طوری که ارومیه نیز 900 هزار و 610 نفر جمعیت دارد.

این مسئول خاطر نشان کرد: سال گذشته 62 هزار و 289 نفر به جمعیت این استان اضافه شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش همراه است.

انتهای پیام/61002/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول