اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین:

صبر کلید موفقیت در تحریم‌ اقتصادی است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه صبر کلید موفقیت در تحریم‌ اقتصادی است، گفت: افراد جامعه با الگوگیری از صبر امام موسی کاظم (ع) می‌توانند به راحتی مشکلاتشان را برطرف کنند.

صبر کلید موفقیت در تحریم‌ اقتصادی است

حجت‌الاسلام عباس نظری امروز به مناسبت ولادت امام موسی کاظم (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: افراد جامعه با الگوگیری از امام موسی کاظم (ع) و هم‌فکری و تبادل نظر با دیگران می‌توانند مناسب‌ترین راهکار را برای برطرف کردن مشکلاتشان اتخاذ کنند.

وی با بیان اینکه دنیا جایگاه مصیبت‌ها و فراز و نشیب‌ها است، ابراز داشت: هر فردی با صبر کردن در برابر این مشکلات به راحتی می‌تواند آنها را برطرف کرده و زندگی شیرین، لذت‌بخش‌ و موفقی نسبت به دیگران داشته باشد.

این مسئول با اشاره به لقب‌های امام موسی کاظم (ع) اذعان داشت: آحاد جامعه با الگوگیری از صفت‌ها و ویژگی‌های این امام بزرگوار می‌توانند بسیاری از مشکلات اخلاقی و رفتاری را برطرف کرده و زندگی سالمی در خانواده و جامعه داشته باشند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه کاظم از جمله لقب‌های امام موسی‌بن‌جعفر (ع) است، خاطرنشان کرد: این امام بزرگوار به علت اینکه بسیار خشم خود را کنترل می‌کردند به این لقب بین مردم معروف شدند.

نظری با اشاره به اینکه متأسفانه برخی افراد جامعه به دلیل خشمگین شدن در برخی از موارد موجب بروز مشکلاتی مانند کدورت، کینه، نزاع و قتل در خانواده و جامعه شده‌اند، بیان کرد: این افراد با الگوگیری از امام موسی کاظم (ع) می‌توانند مشکلات به وجود آمده را پیشگیری کنند.

وی با اشاره به اهمیت صبر در احادیث ائمه اطهار (ع) تصریح کرد: در روز قیامت افرادی که در برابر مشکلات و مصیبت‌ها صبر می‌کنند بدون حساب و کتاب وارد بهشت می‌شوند که این نشانگر اهمیت صبر در زندگی مسلمانان است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه باب‌الحوائج معروف‌ترین لقب امام موسی کاظم (ع) است، اظهار داشت: هر فردی برای برطرف کردن مشکلش با نیت خالص و متواضعانه به این امام بزرگوار متوسل شود ایشان دعا و حاجت او را برآورده می‌کند.

نظری با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) و یارانش سه سال در جزیرة‌العرب توسط دشمنان اسلام محاصره اقتصادی بودند، عنوان کرد: آنان با صبر و استقامت در برابر مشکلات توانستند این محاصره را بشکنند و به پیروزی برسند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) با سیاست، بینش و بصیرت توانستند این محاصره اقتصادی را به فرصت تبدیل و تمدن بزرگ اسلامی را ایجاد کنند که اکنون به عنوان دین اسلام در ابعاد مختلف زندگی مسلمانان در دنیا گسترش یافته است.

نظری با اشاره به اینکه اکنون نیز اقشار مختلف جامعه می‌توانند با الگوگیری از پیامبر بزرگ اسلام (ص) در برابر تحریم‌های اقتصادی صبر و با دانش و بصیرت این تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کنند، افزود: با تحقق این هدف می‌توان یک‌بار دیگر در برابر دشمنان اسلام به پیروزی رسید.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه در ایران منابع انسانی و انرژی بسیار غنی وجود دارد، اذعان داشت: با استفاده بهینه از این منابع می‌توان در هر زمینه‌ای مانند علمی و اقتصادی در کشور به خودکفایی رسید.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری امسال را تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه نام‌گذاری کرده‌اند، بیان کرد: هر فردی در هر شغلی که فعالیت می‌کند می‌تواند برای تحقق این شعار همت مضاعف کرده تا بسیاری از مشکلات اقتصادی در کشور به راحتی برطرف شود.

انتهای پیام/77009/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول