اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازرسی:

تحریم‌ها نقاط ضعف کشور را نشانه گرفته‌ است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرسی گفت: هدف دشمن از تحریم بهره‌برداری از نقاط ضعف کشور است.

تحریم‌ها نقاط ضعف کشور را نشانه گرفته‌ است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان حجت‌الاسلام مصطفی‌ پورمحمدی صبح امروز در شورای قضائی استان کرمان اظهار داشت: قوه قضائیه به واسطه سه وظیفه داوری، پیشگیری و نظارت نقش و جایگاهی فراتر از امر قضا ‌در جامعه دارد.

وی ادامه داد: داوری و قضا موضوع بسیار مهم و در رأس امور است و برای اینکه امور هر جامعه‌ای بر مدار خود باشد و حقوق رعایت شود، وجود دستگاه قضا یک موهبت تلقی می‌شود.

پورمحمدی عنوان کرد: رسالت انبیاء الهی نیز بدون تحقق امر قضای عادلانه محقق نمی‌شود و ابزار اجرای قسط نظام، داوری عادلانه است و با رسالت انبیاء عجین شده است.

وی تصریح کرد: در نظام‌های جدید و مدرن سیاسی نیز این مسئله بسیار تعیین کننده است، حقوق بشر که در رأس مطالبات جوامع مدرن قرار گرفته نیز این مطالب ناشی می‌شود.

پورمحمدی گفت: پیشگیری، سالم‌سازی و تلاش برای این است که جامعه به خطا نرود و فساد رخ ندهد و نظارت به عنوان اصلی‌ترین و گسترده‌ترین شأن نظارتی کشور به عهده قوه قضائیه است.

وی افزود: در بسیاری از کشورها قوه قضائیه در حد وزارتخانه و یک مجموعه زیر نظر است و به لحاظ تشکیلاتی و اختیارات در حد ایران نیست.

پورمحمدی گفت: باید بپذیریم که شأن قوه قضائیه در سلامت، اصلاح و جایگاه نظام بسیار بالا است و به خوبی باید نسبت به آن معرفت پیدا کنیم.

تحریم‌ها نقاط ضعف کشور را نشانه گرفته‌ است

رئیس سازمان بازرسی قرارگیری مجموعه‌های مختلف در دستگاه قضائیه را موجب ‌هم‌افزایی دانست.

وی خاطرنشان کرد: گرفتاری‌های زیادی در نظام اداری داریم که خوش‌بینانه و با تسامح نیز نباید با آن برخورد کرد، بخش قابل توجهی از مشکلات اقتصادی ما مربوط به بخش اداری و مسئولیتی است.

پورمحمدی بیان داشت: به دلیل تحریم‌ها نیست که تا این اندازه آسیب می‌بینیم، تحریم از نقاط ضعف ما بهره‌برداری کرده و فشارهای ناروا و به تعبیر خودشان فلج کننده وارد کرده است.

‌وی افزود: دشمن تصمیم جدی دارد که ما را از پای درآورده و ما نیز به آن پهلو داده‌ایم که در صفوف ما رخنه و جا پیدا کند، این جبهه دادن از حوزه نظام اداری و مدیریتی ما است.

پورمحمدی تصریح کرد: کشور ما با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی، تولید ناخالص داخلی، حجم نقدینگی و ... می‌طلبد که شرایط اقتصادی‌ بهتر از وضعیت فعلی داشته باشد و این هجمه از تهدیدات تا این اندازه در کشور سنگینی ‌نکند.

راه مقابله با تحریم‌ها افزایش توان داخلی است

رئیس سازمان بازرسی گفت: ضعف‌های ما موجب شده تا راه برای حضور ویروس‌ها باز باشد، قدرت دفاعی بالا آسیب را کمتر می‌‌کند و با تمهیداتی می‌تواند خطر را دور کند.

پورمحمدی ابراز داشت: راه مقابله با تحریم‌ها این است که توان داخلی را بالا ببریم، داوری، پیشگیری و نظارت در کنار هم کمک زیادی به نظام اقتصادی کشور می‌‌کند.

وی خاطرنشان کرد: قوه قضائیه بخشی از هجمه نظام سلطه و سیبل تهاجمات دشمن است، زیرا ما تعاریف جدی از حقوق شهروندی داریم و در برخی موارد نیز با مبانی حقوقی غربی در تعارض هستیم.

پورمحمدی گفت: ما باید از نظام حقوقی دفاع کرده و به تبیین آن بپردازیم و حضور فعالی داشته باشیم، زیرا در یک کشمکش حقوق بشری با دنیای غرب هستیم.

وی تصریح کرد: بزرگ‌نمایی در حوزه قضا زیاد است و نظام قضائی ما زیر لنز دوربین‌ها قرار دارد، حکم ضعیف ما در یک بخش دور افتاده در تمام رسانه‌ها پخش می‌شود و این ذره‌بین کمک‌ می‌کند تا رفتارمان را اصلاح کنیم.

پورمحمدی اذعان داشت: تلاش ما در سازمان بازرسی این است که در خدمت مدیریت کشور باشیم و آسیب‌ها را در حوزه رفتار و منش و قوانین و مقررات شناسایی کنیم.

وی گفت: در زمینه بهبود اوضاع حوزه اقتصادی ... در راستای قانون ارتقای سلامت اداری قانونی گذاشته شده تا رانت، فساد و تخلف اقتصادی به شکل پرونده در دستگاه قضایی وارد نشده و به صورت محرومیت افراد اعمال شود که کمکی برای اصلاح نظام قضائی‌ و اداری است.

رئیس سازمان بازرسی با اشاره به انتخابات آتی شوراها و ریاست جمهوری ابراز داشت: مهم این است که انتخابات با مشارکت حداکثری و در فضای سالم و آرام برگزار شود.

پورمحمدی عنوان کرد: شور و هیجان در زمان انتخابات لازم است، اما در زمان انتخاب فرد، عقلانیت حاکم می‌شود تا آینده کشور تضمین شود.‌

وی افزود: ما باید با توجه به امکانات، موقعیت و تجربه از گذشته مشارکت مردم را بالا برده و فضا به سمت انتخاب آگاهانه و متناسب با شرایط هدایت کنیم.

پورمحمدی همچنین با اشاره به افزایش سهم بازرسی‌های استانی در سال جاری گفت: سال جاری 40 درصد سهم بازرسی‌ها به استان‌ها داده شده است.

انتهای پیام/80017/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول