اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد خواستار شد

لزوم همکاری بیشتر مسئولان برای مقابله با تحریم‌‌ها و ایجاد آرامش در بازار

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: در شرایط فعلی، کشور ما در جنگ اقتصادی قرار دارد و وظیفه همه مسئولین است که در جهت مقابله با تحریم‌های اقتصادی و ایجاد آرامش در بازار همکاری کنند.

لزوم همکاری بیشتر مسئولان برای مقابله با تحریم‌‌ها و ایجاد آرامش در بازار

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، صبح امروز در مجموعه صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد نشست مشترکی با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، مدیر اداره‌کل استاندارد و تحقیقات صنعتی، شهرک‌های صنعتی، بانک صنعت و معدن، مجمع امور صنفی و شرکت غله و خدمات بازرگانی با امام جمعه یاسوج برگزار شد.

داریوش دیو‌دیده در ابتدای این نشست به تشریح وضعیت صنعت استان پرداخت و توضیحاتی در مورد شرایط بازار، تأمین، توزیع و نظارت بر عرضه کالا و خدمات در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد ارائه داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در شرایط فعلی کشور، در حال جنگ اقتصادی قرار دارد و وظیفه همه مسئولین نظام است که در جهت مقابله با تحریم‌های اقتصادی و آرامش بازار کمک کنند.

وی مهم‌ترین دلایل گرانی‌های اخیر در سطح کشور را ناشی از تغییرات نرخ ارز، افزایش جهانی قیمت‌ها، تحریم‌ها و همچنین رشد نقدینگی به دلیل توزیع نقدی یارانه‌ها اعلام کرد.

دیو‌دیده ابراز امیدواری کرد که با اجرای طرح‌هایی همچون طرح شبنم، شبکه بازرسی و نظارت مردمی با هدف جلوگیری از قاچاق کالا، تصمیم دولت مبنی بر کمک به واحدهای تولیدی از طریق صندوق ذخیره ارزی، اختصاص سهمیه نهاده‌های دامی به واحدهای دامداری و مرغداری، در آینده شاهد کاهش قیمت‌ها در سطح بازار باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به وضعیت نان در استان اشاره کرد و بهبود شرایط کیفیت نان این استان را از اولویت اساسی این سازمان دانست چراکه مصرف نان در سبد غذایی اغلب مردم است.

دیودیده ضمن اعلام همکاری و تعامل با ائمه جماعات استان، همکاری آنان در مهارگرانی و کنترل قیمت‌ها و همچنین تنظیم بازار و توجیه شهروندان را در جهت کاهش مصارف غیر ضروری خواستار شد.

امام جمعه یاسوج اظهار داشت: موفقیت و ایجاد شرایط مناسب و تعادل در هر جامعه‌ای ناشی از وابستگی همه اجزا در آن جامعه است و اگر در موردی وظایف به درستی صورت نگیرد خود به خود همه جامعه را تحت شعاع قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام سید علی‌اصغر حسینی افزود: امروزه نقش صنعت و توسعه اقتصادی بیش از هر زمان دیگری نمود پیدا کرده است و در کنار آن وضعیت بازار و نظارت بر آن امری مهم و حیاتی است چراکه با زندگی تمام اقشار جامعه مستقیماً در ارتباط است.

امام جمعه یاسوج با بیان این‌که ائمه جمعه از تریبون نماز جمعه باید در همه زمینه‌ها فرهنگ‌سازی کنند، گفت: یکی از همین موارد فرهنگ‌سازی در جهت حمایت از تولیدات داخلی است چراکه امسال از جانب رهبر معظم به همین اسم نام‌گذاری شده است و مردم ضمن رعایت این امر مواردی همچون صرفه‌جویی و پرهیز از گرانفروشی و احتکار را رعایت کنند.

انتهای‌پیام/2571/م/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول