اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله جوادی آملی:

دشمنان بر طبل باطل تحریم می‌کوبند / تاثیر مساجد از تلویزیون بیشتر است

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: دشمنان بر طبل باطل تحریم‌ها می‌کوبند در حالی که اگر ما در مسیر خداوند باشیم و دستورات الهی را اجرا کنیم از نعمت‌های او نیز برخوردار خواهیم شد.

دشمنان بر طبل باطل تحریم می‌کوبند / تاثیر مساجد از تلویزیون بیشتر است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی امروز در جمع طلاب حوزه علمیه قم ابراز کرد: نیاز انسان در امور مادی و معنوی امری ضروری است و هیچ کس نمی‌تواند این مسئله را انکار کند اما منبعی که آدمی برای رفع نیازها از آن استفاده می‌کند دارای اهمیت است.

وی افزود: کسانی که انسان‌محور هستند معبودی جز هوای نفس نداشته و گمان می‌کنند می‌توانند تمام نیازهای خود را به تنهایی برطرف کنند اما باید توجه داشت هیچ کس غیر از خداوند سهمی در حفظ انسان ندارد و هر آن کس که به غیر خدا تمسک جوید مانند این است که به خانه عنکبوت پناهنده شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه پناه‌جویی از بیگانگان و فرار از نظام اسلامی، پناه بردن به غیر خداوند است گفت: پناهنده شدن به خود یا بیگانگان همان معنای دستاویز قرار دادن خانه عنکبوت است.

وی در ادامه با اشاره به تحریم‌های بیگانگان علیه ایران خاطرنشان کرد: در صورتی که ملت ایران در مسیر حق باشند کاری از تحریم‌ها ساخته نیست زیرا رزاق اصلی خداوند است.

آیت‌الله جوادی آملی بیان داشت: دشمنان بر طبل باطل تحریم‌ها می‌کوبند در حالی که اگر ما در مسیر خداوند باشیم و دستورات الهی را اجرا کنیم از نعمت‌های او نیز برخوردار خواهیم شد.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به تأثیر بالای منابر و مجالس مذهبی و مسجد در تربیت اجتماع افزود: کاری که از مساجد ساخته است از عهده تلویزیون بر نمی‌آید زیرا همین سخنان را گاهی در سیما می‌گوییم و اثر کمی دارد اما وقتی در مساجد گفته می‌شود با اشک و توبه همراه شده و تأثیر بیشتری بر جا می‌گذارد.

وی ادامه داد: کار مسجد و حسینیه را فقط مسجد و حسینیه می‌توانند انجام دهند و تأثیرگذاری آن‌ها از تلویزیون ساخته نیست.

انتهای پیام/78004/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول